Περιοδικό Πολιτικής Και Πολιτισμικής Παρέμβασης


Σε εποχές που βασιλεύει το ψέμα, η διάδοση της αλήθειας είναι πράξη επαναστατική
Νεοταξικό μοιρολόι για τους ουκρανούς ταταρο-ναζί

< Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας | Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας > 
Συγγραφέας Μήνυμα
Μιχάλης
Επισκέπτης





ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Μάϊ 15, 2016 11:35 am    Θέμα δημοσίευσης: Νεοταξικό μοιρολόι για τους ουκρανούς ταταρο-ναζί Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
Νεοταξικό μοιρολόι για τους Ουκρανούς ταταρο-ναζί



Για άλλη μια φορά, η εμετική και βαθιά κιτς Γιουροβίζιον αναδεικνύεται σε προνομιακότατο προπαγανδιστικό μέσο των κοινωνικών (ομοφυλοφιλία-μείωση του παγκόσμιου πλυθησμού ώστε να είναι πιο εποπτεύσιμος και χειραγωγίσιμος μιας και είναι αχρείαστος πλέον στην παραγωγή) αλλά και των γεωπολιτικών επιδιώξεων (ανακατατάξεις στην Ευρώπη και ειδικά στην Ανατολική) της Νέας (παναμερικανικής)Τάξης Πραγμάτων.

Το παρακάτω εύστοχο κείμενο επισημαίνει τα προφανή:

Μοιρολόι για τους Ταταρο-ναζί της Κριμαίας προκρίθηκε στην «μη πολιτική» Γιουροβίζιον

Από Pressroom - 15 Μαΐου, 2016
http://www.presspublica.gr/moiroloi-eurovision-oukrania-krimaia/


Στο πανηγύρι της Γιουροβίζιον επιβεβαιώθηκε πόσο σημαντικό ρόλο παίζει η λαϊκή εύπεπτη πολιτική και οι εύκολες απαντήσεις στα εθνικά (και οικονομικά) ζητήματα και πόσο ασήμαντη είναι εν τέλει η ποιότητα στη μουσική όσο και η βαθύτητα στην ανάλυση των οικονομικών και εθνικών συγκρούσεων.

Οι επιτροπές προηγουνται του κοινού!

Η ουκρανική συμμετοχή έφτασε τους 534 βαθμών (televoting συν επιτροπές) και ανέτρεψε τα προγνωστικά, υποσκελίζοντας την Αυστραλία (511 βαθμοί) και τη Ρωσία (491 βαθμοί). Έχει τη σημασία του το γεγονός ότι για πρώτη φορά φέτος αποφασίστηκε να αλλάξει ο τρόπος μετάδοσης των αποτελεσμάτων: οι επιτροπές κάθε χώρας φέτος έδιναν πρώτες τη βαθμολογία τους και στη συνέχεια ακολουθούσε η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της ψηφοφορίας του κοινού.

Οι επιλογές των Τατάρων

Οι Τάταροι της Κριμαίας αλλά και άλλων περιοχών μιλούν ταταρικά, γλώσσα με τουρανικές ρίζες (τουρκομογγολικές) , είναι μουσουλμάνοι και ιστορικά εξυπηρετούσαν πάντα την οθωμανική αυτοκρατορία εναντίον της Ρωσίας (Νωρίτερα ήταν φίλα προσκείμενοι στους Μογγόλοιυς της Χρυσής Ορδής που κρατούσαν για ένα διάστημα τη Ρωσία φόρου υποτελή). Η Ρωσία κατέλαβε το Χανάτο τους στην Κριμαία το 1783 και οι περισσότεροι Τάταροι αναγκάστηκαν να μεταναστεύσουν κυρίως σε περιοχές της οθωμανικής αυτοκρατορίας. Όσοι έμειναν στην Ουκρανία, αργότερα, το 1944, συνεργάστηκαν με τους ναζί και μετά τη λήξη του Β Παγκοσμίου Πολέμου ο Στάλιν εκτόπισε τους περισσότερους σε τουρανικές περιοχές. Όσοι απόμειναν ανήκουν σήμερα με φανατισμό στους φιλευρωπαϊστές της Ουκρανίας.

Στη ζωή τίποτα δεν είναι ασπρόμαυρο και οι Τάταροι ασφαλώς είχαν το δικαίωμα να υπερασπιστούν τη μειονότητά τους με ό,τι μέσο και όποια συμμαχία θεωρούσαν πρόσφορη. Όμως οι ίδιοι έκαναν τις επιλογές αυτές μεταξύ των δυνατοτήτων που κατά καιρούς είχαν και κανένας δεν τους ανάγκασε να επιλέξουν ως πλησιέστερο συγγενή τους, τους ναζί.

Συγχαρητήρια Ποροσένκο

Ναι!!!» έγραψε ο Ποροσένκο σε μήνυμά του στο Twitter. «Μια εμφάνιση και μια νίκη απίστευτη! Όλη η Ουκρανία σας λέει ένα μεγάλο ευχαριστώ Τζαμάλα».
Παράλληλα και ο πρωθυπουργός Βολοντίμιρ Γκρόισμαν εξέφρασε μέσω Twitter τα «ειλικρινή συγχαρητήριά» του στην Τζαμάλα και ευχήθηκε «δόξα στην Ουκρανία!».

Διαμαρτυρία της Ρωσίας

Η 32χρονη τραγουδίστρια που ανήκει στη μουσουλμανική μειονότητα των Τατάρων της Κριμαίας κέρδισε χθες στην Eurovision με το τραγούδι που ερμήνευσε με τίτλο «1944», το οποίο αναφέρεται στην μαζική απέλαση από τις δυνάμεις του Ιωσήφ Στάλιν των Τατάρων της Κριμαίας εκείνη τη χρονιά.

«Όταν φτάνουν ξένοι/Μπαίνουν στα σπίτια σας/Σας σκοτώνουν όλους και λένε/ Δεν είμαστε ένοχοι, όχι ένοχοι», λέει η πρώτη στροφή του τραγουδιού.

Σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο: «Οι φρικτές αυτές μνήμες από τον ξεριζωμό των Τατάρων της Κριμαίας από τον Στάλιν αναβίωσαν με την προσάρτηση της χερσονήσου της Κριμαίας από τη Ρωσία τον Μάρτιο του 2014: Τάταροι μαχητές τέθηκαν υπό κράτηση ή είδαν να γίνονται έρευνες στα σπίτια τους και σε επικεφαλής της κοινότητας αυτής απαγορεύτηκε η είσοδος στο έδαφος αυτό από την Μόσχα».

Η Ρωσία είχε διαμαρτυρηθεί σχετικά με τη συμμετοχή της Ουκρανίας στον διαγωνισμό λόγω των «πολιτικών» υπαινιγμών του τραγουδιού αυτού, σε αντίθεση με τον κανονισμό της Eurovision που απαγορεύει «τους στίχους, τη γλώσσα ή τις χειρονομίες πολιτικού ή παρεμφερούς χαρακτήρα».

Ωστόσο οι υπεύθυνοι της Eurovision έκριναν ότι οι στίχοι του τραγουδιού αυτού έχουν «ιστορικό» χαρακτήρα και επικύρωσαν τη συμμετοχή του.

Ένας από τους κύριους επικεφαλής του φιλοευρωπαϊκού κινήματος της πλατείας Μαϊντάν του Κιέβου, που οδήγησε στην καθαίρεση τον Φεβρουάριο του 2014 του τότε προέδρου της Ουκρανίας Βίκτορ Γιανουκόβιτς, δήλωσε ότι θα ήταν επίκαιρο η Ουκρανία, η οποία θα φιλοξενήσει τον επόμενο διαγωνισμό της Eurovision, να τον διοργανώσει στην Κριμαία.

«Θα αποδιδόταν δικαιοσύνη αν η επόμενη Eurovision γινόταν στα ιστορικώς πάτρια εδάφη της Τζαμάλα – την Κριμαία στην Ουκρανία», έγραψε στο Twitter ο Μουστάφα Νάγεμ.
Επιστροφή στην κορυφή
Ροβεσπιέρος
Site Admin


Ένταξη: 13 Σεπ 2006
Δημοσιεύσεις: 3102

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Μάϊ 15, 2016 1:25 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
Γιουροβίζιον: Πάντα υποταγμένη στις ιμπεριαλιστικές σκοπιμότητες




Έχουμε διεξοδικά αποδείξει ότι η Γιουροβίζιον δεν είναι τίποτα άλλο από το ΚΙΤΣ του πλανητικού ντοπαρίσματος: Προϊόν και εργαλείο της ολοκληρωτικής δυναστείας του εμπορικού υπερθεάματος…

Εργαλείο, δηλαδή, πλήρως υποταγμένο και καθοδηγούμενο από αυτούς που παίζουν το ΤΕΛΟΣ της ανθρωπότητας…

Η «ιδεολογία» της Γιουροβίζιον είναι η «ιδεολογία» των κοπράνων του τηλεθεάματος, η «ιδεολογία» του οχετού της ισοπεδωτικής αυθάδειας, της καταναλωτικής ακαθαρσίας και της κακογουστιάς…


Ένα τέτοιο ιδεολογικό εργαλείο
δεν καταστρέφει μόνο κάθε καλλιτεχνική δημιουργία και αισθητικό κριτήριο, αλλά παραμορφώνει και διαστρέφει βάναυσα και το ΙΣΤΟΡΙΚΟ και ΠΟΛΙΤΙΚΟ γίγνεσθαι: Επαναδιατυπώνει την Ιστορία και την Πολιτική σύμφωνα με τα συμφέροντα και τις επιδιώξεις του πλανητικού ιμπεριαλισμού (4ο Ράιχ) και των μαφιόζων του χρήματος.

Μόνο αφελείς, πλέον, μπορεί να πιστεύουν ότι τέτοια δήθεν καλλιτεχνικά υπερθεάματα βρίσκονται έξω από την πολιτική και την ΥΠΟΤΑΓΗ τους στο χρήμα…

Το πολιτικό τραγούδι της Ουκρανίας που βραβεύτηκε, αυτές τις διεθνείς ιμπεριαλιστικές σκοπιμότητες εξυπηρετεί, παραμορφώνοντας και επαναδιατυπώνοντας την Ιστορία, σύμφωνα με τα συμφέροντα του νεοταξικού ΦΑΣΙΣΜΟΥ…

Το παρακάτω άρθρο του Ανδρέα Ζαφείρη είναι εξαιρετικά αποκαλυπτικό


EURO – NAZI – UNION: Η ψεύτικη «τραγική» ιστορία της Τζαμάλα και η αλήθεια για τους Τατάρους
Ο «ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ» ΣΑΝ ΟΠΛΟ ΜΕ ΓΕΜΑΤΗ ΤΗ ΘΑΛΑΜΗ
Του ΑΝΔΡΕΑ ΖΑΦΕΙΡΗ


Ένα τραγούδι που μιλάει για την ιστορία της «ξεριζωμένης» προγιαγιάς της τραγουδίστριας, κέρδισε τον διαγωνισμό της Eurovizion. Και είναι να αναρωτιέται κανείς αν αξίζει πραγματικά να ασχοληθεί κανείς με το αισθητικό/καλλιτεχνικό πλαίσιο ενός διαγωνισμού, που αυτοκυρώθηκε όταν το S.A.G.A.P.O. του Μιχάλη Ρακιντζή δε μπόρεσε να ανέβει πάνω από την 17η θέση.

Και ίσως μόνο η απαξίωση να αξίζει σε ένα διαγωνισμό πιο troll και από troll, και το άρθρο να ήταν περιττό, εάν δεν υπήρχε μια μικρή λεπτομέρεια:

Πλην υποψιασμένων Λακεδαιμονίων,
εκατομμύρια σε όλη την Ευρώπη, ακόμη και αυτοί που δεν πείστηκαν για την «καλλιτεχνική αξία» του άσματος και υποψιάστηκαν ότι κάτι άλλο τρέχει, πληροφορήθηκαν ότι:

«στις 18 Μαΐου του 1944το αιμοσταγές κομμουνιστικό καθεστώς, διέταξε τη μαζική εκτόπιση του τουρκογενούς φύλου των Τατάρων της Κριμαίας, με την υποψία ότι είχαν συνεργαστεί με τους Ναζί κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκόσμιου Πολέμου».

…με την υποψία!

Το τραγούδι αύριο δε θα το θυμάται κανείς. Η πληροφορία όμως έμεινε. Εντελώς τυχαία η «αντικειμενική» αυτή πληροφορία αφορά την πιο ευαίσθητη, πολιτικοστρατιωτικά, ζώνη της Ευρώπης, αυτή τη στιγμή.

Και το πιο τραγικό είναι ότι ίσως και εντός αριστεράς να υπάρχουν φωνές που μπορεί-έστω και χαμηλόφωνα- να σιγοψιθυρίζουν για την «αντικειμενικότητα» της παραπάνω «αλήθειας».

Δυστυχώς όμως η ιστορία έχει άλλη άποψη:


Το πρώτο διάστημα της εισβολής στην ΕΣΣΔ, το 1941, οι Ναζί αντιμετώπισαν τους τοπικούς πληθυσμούς όπως ακριβώς προέβλεπε το σχέδιο: σαν αναλώσιμους υπανθρώπους.

Μετά τη τραγική κατάληξη της μάχης της Μόσχας,
όταν φάνηκε ότι ο πόλεμος θα κρατούσε πολύ περισσότερο από 5 μήνες, όπως αρχικά υπολόγιζαν, προσπάθησαν να δημιουργήσουν συμμαχίες, με βάση τις εθνικές ιδιαιτερότητες, στις κατακτημένες περιοχές.

Στη περιοχή της Κριμαίας, για την οποία το σχέδιο εποικισμού προέβλεπε, μετά τον πόλεμο, τον πλήρη εκγερμανισμό της, η στρατολόγηση των Τατάρων είχε ξεκινήσει νωρίτερα. Ήδη από τον Οκτώβριο του 1941 είχαν δημιουργηθεί «αστυνομικά σώματα» Τατάρων, με γερμανούς αξιωματικούς ως επικεφαλής, που αριθμούσαν συνολικά 9.000 Τατάρους. Κάθε ομάδα αποτελούνταν από 50-170 στρατιώτες, εξοπλισμένους με όπλα του σοβιετικού στρατού, κατά το 1/3 φορούσαν γερμανικές στολές και ήδη, μέχρι το τέλος του φθινοπώρου του 1941 είχαν δολοφονήσει πάνω από 40.000 κατοίκους της Κριμαίας. Κυρίως Ρώσους αλλά και Έλληνες.

Από τον Οκτώβριο του 1942 οι ομάδες αυτές, από «αστυνομικά σώματα», μετεξελίχθηκαν σε στρατιωτικές μονάδες, με βαρύτερο εξοπλισμό.


Σύμφωνα με τα επίσημα γερμανικά αρχεία στις μονάδες αυτές υπηρετούσαν 20.000 Τάταροι (το 9% του συνολικού πληθυσμού των Τατάρων, σύμφωνα με την απογραφή του 1939). Επίσης από τους 10.000 Τατάρους που υπηρετούσαν στο Κόκκινο Στρατό πριν τη γερμανική εισβολή, χιλιάδες λιποτάκτησαν προς τους Ναζί.

Ήταν τόση η προθυμία των Τατάρων,
ώστε ο ίδιος ο Χίτλερ, στην ομιλία του στις 24 Μαΐου 1942 στο Reichstag, αναφέρθηκε στις εθνότητες που πολεμούσαν «ώμο τον ώμο, με τους γερμανούς στρατιώτες… Εσθονοί, Λιθουανοί, Ουκρανοί και Τάταροι…».

Βέβαια η υλική ανταμοιβή για την στήριξη αυτή δεν ήταν αμελητέα.
Και τα οικονομικά κίνητρα ισχυρά. Με την διάλυση των κολχόζ η καλύτερη γη δόθηκε στους Τατάρους. Σπίτια, αγροκτήματα, περιουσίες (Ρώσων και Ελλήνων) αρπάχτηκαν.

Ολόκληρα χωριά καταστράφηκαν και οι κάτοικοι δολοφονήθηκαν. Τα χωριά Tsabli, Liaki, Tsair και άλλα ήταν τα Καλάβρυτα και το Δίστομο της Κριμαίας.


Στη μάχη της Σεβαστούπολης,
μια από τις πιο σημαντικές μάχες του πολέμου, τα ταταρικά τάγματα είχαν ενεργή συμμετοχή. Εκτελούσαν εν ψυχρώ κάθε σοβιετικό αιχμάλωτο. Μαρτυρίες αιχμαλώτων στο κόλπο Alushta βεβαιώνουν τις εν ψυχρώ δολοφονίες. Οι ίδιοι σώθηκαν μετά από παρέμβαση ιταλών στρατιωτών.

Πορεία 3.000 αιχμαλώτων προς το στρατόπεδο συγκέντρωσης του Felnygorodok διασταυρώθηκε με Ταταρικό απόσπασμα και 1500 αιχμάλωτοι εκτελέστηκαν εν ψυχρώ.

Μετά το 1943, και ενώ ο πόλεμος είχε αλλάξει τροπή, άρχισε η «αυτομόληση» Τατάρων στις μονάδες των παρτιζάνων. Το Δεκέμβριο εντάχθηκαν στις παρτιζάνικες ομάδες, και έγινα δεκτοί, 406 Τάταροι. 219 από αυτούς υπηρετούσαν πριν στις δωσίλογες «αστυνομικές δυνάμεις». Τον Ιανουάριο του 1944 οι Τάταροι που υπηρετούσαν στις ανταρτικές μονάδες ήταν 598.

Μάλλον λοιπόν η γιαγιά της Τζαμάλα δεν είπε την αλήθεια στην εγγονή της. Αλλά και η εγγονή της, μάλλον δεν άκουσε ποτέ για τάγμα Τατάρων εθελοντών που πολεμάει «ώμο με τον ώμο» με τα ναζιστικά τάγματα του Αζόφ, στην ανατολική Ουκρανία.

Και σίγουρα δεν ξέρει ότι στα τάγματα αυτά έχουν στρατολογηθεί και «αδέλφια» από τους Γκρίζους Λύκους.


Το πώς γίνεται προσπάθεια να αξιοποιηθεί ο πολιτισμός σαν όπλο το ζήσαμε και στη Αθήνα πρόσφατα. Όταν το ίδρυμα “opensociety” του Soros, μαζί με την ουκρανική και αμερικανική πρεσβεία, προσπάθησαν να διοργανώσουν φιλοmeidan festival, που έχει ήδη διατρέξει τη μισή Ευρώπη. «Δυστυχώς», στην Αθήνα, «αναβλήθηκε λόγω τεχνικών προβλημάτων», από τη δράση του αντιφασιστικού κινήματος.


Κυριακή 15 Μαίου 2016

ΠΗΓΗ:
http://www.iskra.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=24286:zafeiris-tzamala&catid=81:kivernisi&Itemid=198


_________________
«Οι Ηνωμένες Πολιτείες της Ευρώπης μέσα
σε καπιταλιστικό καθεστώς, είτε είναι απραγματοποίητες,
είτε είναι αντιδραστικές»(Λένιν)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΕΞΟΡΙΣΤΟΣ
Επισκέπτης





ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Μάϊ 16, 2016 6:28 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
4ο Ράιχ: «επιχείρηση» αποδόμησης της Ιστορίας…



Το παρακάτω απόσπασμα του Στάθη συμπυκνώνει τη νεοταξική στρατηγική της διαστροφής και αναδιατύπωσης της Ιστορίας.

Η «διαλεκτική» των πολυεθνικών και της πλανητικής εξουσίας τους (4ο Ράιχ) «εμπεριέχει» και την «επιχείρηση» δίωξης, κατάργησης και αναδιατύπωσης της Ιστορίας.


Στην Ελλάδα η «διαλεκτική» αυτή προωθείται, εδώ και χρόνια, συστηματικά και σταθερά, από όλες τις κυβερνήσεις, ιδιαίτερα από την ενσωματωμένη «αριστερά», και από τους γνωστούς επιδοτούμενους «ιστορικούς»…

Προωθείται και μέσω του τελετουργικού θεάματος…

Η Γιουροβίζιον είναι το πλανητικό, τηλεοπτικό «εργαλείο» του 4ου Ράιχ, ενταγμένο κι αυτό στη «διαλεκτική» της «δίωξης» και αναδιατύπωσης της Ιστορίας.

Το παρακάτω μικρό απόσπασμα του Στάθη συνθέτει αυτή τη νεοταξική στρατηγική.
Βρίσκεται εδώ:
http://www.enikos.gr/stathis/388721,Eyrwph-kai-Raix.html


Ευρώπη και Ράιχ

"...Σε μια Ευρώπη λοιπόν, που μεταλλάσσεται σε Ράιχ, δεν είναι παράξενο στη Γιουροβίζιον να βραβεύεται ένα τραγούδι που θρηνεί για τους διωγμούς των Τατάρων από τον Στάλιν το 1944.

Τώρα αν αυτοί οι Τάταροι συνεργάσθηκαν με τους Ναζί, αυτό είναι μια ασήμαντη λεπτομέρεια.

Αν αυτοί οι Τάταροι καθΆ όλη την κατοχή της μαρτυρικής Σεβαστούπολης υπήρξαν εναντίον των ανθρώπων λύκοι χειρότεροι από τους Ναζί, είναι κι αυτό μια ασήμαντη λεπτομέρεια.

Εν τοιαύτη περιπτώσει ας περιμένουμε την επόμενη φορά να βραβευθεί στη Γιουροβίζιον ένα φραμπαλιάρικο τραγουδάκι για τους διωγμούς που υπέστησαν οι Τσάμηδες συνεργάτες των Γερμανών, ή οι Τούρκοι στη σφαγή τη Τριπολιτσάς, τότε που ο πολυπολιτισμός υπέστη ανεπανόρθωτο πλήγμα.

Ανοησίες; Νομίζετε! Για ρωτήστε τον κ. Θ. Βερέμη. Την κυρία Κουλούρη και την κ. Σία Αναγνωστοπούλου. Για ρωτήστε τον κ. Λιάκο που έχει το λύειν και το δεσμείν στα των ακαδημαϊκών, ενώ τώρα, χάρητι Τσίπρα και στα της εκπαίδευσης γενικώς. Για ρωτήστε τους αμόρφωτους ή ημιμαθείς αυτούς ανθρώπους τι είδους ιδεολογική τρομοκρατία έχουν επιβάλλει στα ΑΕΙ.Ρωτήστε τους αν η κάθε ιδεοληψία που υποστηρίζουν βασίζεται σε ένα έστω (αριθμός 1) επιχείρημα που μπορεί να την υποστηρίξει.

Ο σκοπός αυτών των ανθρώπων (που έχουν υπηρετήσει οι ίδιοι το ίδιο τη Ν.Δ., τον «εκσυγχρονισμό» και τώρα τον ΣΥΡΙΖΑ) είναι προφανής.

Υποστηρίζουν από την ιδεολογική και πολιτισμική πλευρά την μεταστροφή της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε ένα ολοκληρωτικό τέρας.
Μια Ένωση με ελαφρόμυαλες, «φιλελεύθερες» συμπεριφορές κατά το τελετουργικό αμα τε και τη σημειολογία, αλλά με βάναυσες οικονομικές δομές και ακροδεξιές πολιτικές. Που με τη σειρά τους στηρίζονται σε μια αδίστακτη γραφειοκρατία το ίδιο, όπως και στην αναβίωση ενός θανάσιμου μιλιταρισμού…"

Επιστροφή στην κορυφή
ΠΑΛΑΙΜΑΧΟΣ
Επισκέπτης





ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Μάϊ 17, 2016 10:12 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
Γιουροβίζιον: Η παράκρουση και το ντοπάρισμα της νεοταξικής εξαθλίωσης




Η παλιά συνταγή «άρτος και θεάματα», σήμερα, έχει πλήρως υποκατασταθεί από τα υπέρ-θεάματα, χωρίς τον «άρτο»…

Κάθε χρόνο στήνεται ένα πλανητικό τελετουργικό υπερθέαμα «καλλιτεχνικής» κακογουστιάς, η Γιουροβίζιον, μια χολιγουντιανή μουσική αρένα: Η αρένα της παγκόσμιας «ελεύθερης αγοράς»…


Φυσικά αυτή η αρένα κυριαρχείται από τις «ιδέες», τις «αξίες» και τα συμφέροντα της «ελεύθερης αγοράς»: Της εξουσίας των πλανητικών μαφιών του χρήματος…

Θεωρούμε σκόπιμο να αναδημοσιεύσουμε δύο παλιά μας κείμενα για τη Γιουροβίζιον, γραμμένα το Μάιο του 2009. Βρίσκονται εδώ:
http://www.resaltomag.gr/forum/viewtopic.php?p=20592#20592


Γιουροβίζιον: Η παράκρουση και το ντοπάρισμα της νεοταξικής εξαθλίωσης

Το ντοπάρισμα, η ύπνωση και η χειραγώγηση των ανθρώπων αποτελούν συστατικά στοιχεία του καθεστωτικού θεάματος.


Η κινητήρια δύναμη του αυτοκρατορικού (σήμερα) θεάματος είναι η "γοητεία" που ασκούν στο κοινό τα είδωλα-εμπορεύματα-θεάματα. Μέσω αυτής της «γοητείας» επιχειρείται η μαζική από-πολιτικοποίηση της κοινωνικής ζωής, η πνευματική νάρκωση, η ολοκληρωτική ισοπέδωση της αισθητικής και της Τέχνης, η ψυχολογική εκτόνωση και η υποδούλωση κάθε κριτικής συνείδησης.

Σε όλα τα χολιγουντιανά θεάματα,
και πιο υπερτονισμένα στην τελετουργική παράκρουση της γιουροβίζιον, διακρίνουμε ορατά όλα αυτά τα χαρακτηριστικά.

Τα είδωλα αυτών των διαγωνισμών καθηλώνουν το σύμπαν, προσδίδοντας στον ακρωτηριασμό της σκέψης και στην ισοπέδωση της αισθητικής και της «ψυχής» των ανθρώπων, την ολοκληρωτική μορφή της παγκόσμιας αγοράς και των «αξιών» της.

Αυτός ο αγοραίος ολοκληρωτισμός λειτουργεί όχι μόνο σαν μια χοάνη πολτοποίησης της καλλιτεχνικής δημιουργίας και της αισθητικής, αλλά και ως παράγοντας σταθεροποίησης της υπάρχουσας κατάστασης, ως παράγοντας της εξωφρενικής χειραγώγησης των πολιτών: Αναισθησιογόνο και ασπιρίνη αφύπνισης της εξασθενημένης αίσθησης για ζωή, αλλά και «γοητευτική» ένεση εμβολιασμού και μπολιάσματος των κοινωνιών και των ανθρώπων, ιδιαίτερα της νεολαίας, με το όπιο των «αξιών» και του «γούστου» της πλανητικής αγοραίας ζούγκλας.

Αυτή η παθιασμένη συσπείρωση του πλήθους, η επιδοτούμενη με πακτωλούς χρημάτων από τα κράτη και τους σπόνσορες των πολυεθνικών, ένα και μόνο στόχο έχει: Να ερεθίζει τη νοσηρή, ανταγωνιστική διέγερση, να διοχετεύει την ενέργεια της νεολαίας σε αγοραίες συναισθηματικές εκφορτίσεις και να την καναλιζάρει στα «πρότυπα» και «ιδανικά» του αχαλίνωτου ανταγωνισμού των κατασκευασμένων «ειδώλων» της ζούγκλας της καπιταλιστικής χυδαιότητας και υποκουλτούρας.

Το «μαζικό άτομο» εσωτερικεύει το τελετουργικό αυτό εμπορικό θέαμα και ταυτίζεται με τα «είδωλά» του και τους μηχανισμούς εξουσίας αυτών των ειδώλων…

Τέτοιου είδους θεάματα, που ξεπερνούν σε αποτροπιασμό, σε έκταση και σε πνευματική θηριωδία τις ταυρομαχίες του Μεσαίωνα, αντιπροσωπεύουν τον πιο ολοκληρωτικό κορεσμό των μαζών, που πραγματώνεται χάρη στη χειραγώγηση των συναισθημάτων, των παθών και των πνευμάτων. Αποτελούν τη δολοφονία κάθε καλλιτεχνικής δημιουργίας, την πολτοποίηση κάθε ιστορικής κληρονομιάς, την μακάβρια ισοπέδωση κάθε κοινωνικού και αισθητικό κριτηρίου.

Αποτελούν την «ποίηση» του νεοταξικού εφιάλτη…

Αυτό που δολοφονείται ανελέητα είναι η Τέχνη και η Αισθητική, καθώς και η ιστορική και εθνική διαφορετικότητα των κοινωνιών.

Λίγα λόγια περί Τέχνης




H γιουροβίζιον δεν έχει καμία σχέση με την καλλιτεχνική δημιουργία. Απεναντίας αποτελεί την ακραία μορφή του εκφυλισμού της.

Γα να το αντιληφτούμε αυτό γίνεται απαραίτητο να συμπυκνώσουμε τη διαλεκτική του εκφυλισμού της Τέχνης, με τη συνοπτική μορφή των παρατηρήσεων:

Πρώτη παρατήρηση: Η Τέχνη είναι μια κοινωνική λειτουργία και ως τέτοια φορέας ιδεολογίας. Αποτυπώνει δηλαδή το ιστορικό και κοινωνικό γίγνεσθαι και τους αντιφατικούς δείκτες της συνείδησης αυτού του γίγνεσθαι. Κάθε έργο Τέχνης το διαπερνάει ένα σύστημα Ιδεών, συχνά αντιφατικών μορφών…

Δεύτερη παρατήρηση: Η ιδεολογία της κυρίαρχης τάξης, ιδίως στην εποχή των καπιταλιστικών μονοπωλίων, έχει εξασφαλισμένους αφάνταστα ευνοϊκούς όρους για να διαποτίζει την Τέχνη, να επηρεάζει αποφασιστικά τις κατευθύνσεις της και να διαμορφώνει τα γούστα και τις αισθητικές προτιμήσεις του κοινού.

Τρίτη παρατήρηση: Αυτή η δύναμη της κυρίαρχης τάξης είναι πιο κτυπητή και πιο καταλυτική στα είδη εκείνα της Τέχνης, που η παραγωγή τους έχει χαρακτήρα συλλογικό και προϋποθέτει κινητοποίηση και συμμετοχή τεράστιων υλικών μέσων, τεχνικών και κοινωνικών μηχανισμών, που δεν μπορεί να τους διαθέτει ατομικά ο καλλιτέχνης.

Και εδώ βρισκόμαστε στην ουσία του προβλήματος. Στην υποταγή της Τέχνης στη θεμελιώδη καπιταλιστική λειτουργία: δηλαδή στη λειτουργία εκείνη που επιβάλει και αναπαράγει το χωρισμό του παραγωγού από τα μέσα παραγωγής.


Ο δημιουργός πλέον βρίσκεται αποξενωμένος, αποκομμένος από τους υλικούς όρους της πνευματικής του εργασίας. Οι υλικοί όροι της εργασίας του καλλιτέχνη, τα μέσα της καλλιτεχνικής παραγωγής είναι περιβεβλημένα με τη μορφή του κεφαλαίου.

Τέταρτη παρατήρηση: Η οθόνη αποτελεί τον καταλύτη σε αυτή την εξέλιξη της ολοκληρωτικής υποταγής και ολοκληρωτικής εμπορευματοποίησης της Τέχνης και των δημιουργών.


Ο κινηματογράφος αντιπροσωπεύει ένα μέσο που ξεπερνάει κατά πολύ όλα τα άλλα καλλιτεχνικά μέσα. Ταυτόχρονα ο κινηματογράφος αποτελεί, λόγω της εκπληκτικής λαϊκής εξάπλωσης, ένα ισχυρότατο «εργαλείο» προπαγάνδας και κατήχησης.

Αυτό το μέσο περνάει σχεδόν ολοκληρωτικά στην εξουσία των γιγάντιων μονοπωλίων, των χορηγών και των σπονσόρων, καθώς και των κρατικών μηχανισμών τους.

Οι κινηματογραφικές παραγωγές
απαιτούν τεράστιους υλικούς πόρους και τεχνικά μέσα. Τα στούντιο, τα τεχνικά και χρηματικά μέσα, οι αίθουσες προβολής, τα μέσα διαφήμισης ανήκουν στα μεγάλα καπιταλιστικά μονοπώλια.

Το γεγονός αυτό καθορίζει το είδος και την ποιότητα, την ιδεολογική και αισθητική στάθμη των πρακτέων έργων: οι ταινίες που πρόκειται να παραχθούν πρέπει να υπηρετούν, ή τουλάχιστον να μην αντιστρατεύονται, τα συμφέροντα της καπιταλιστικής τάξης.

Έτσι, το μεγαλύτερο μέρος της κινηματογραφικής παραγωγής είναι μια τεράστια επιχείρηση αποκτήνωσης και διαφθοράς του κοσμάκη.
Κάθε τι που έχει σχέση με τα ζωτικά ανθρώπινα ενδιαφέροντα, τα μεγάλα αισθήματα και τις ανθρωπιστικές ιδέες, με γενικότερα κοινωνικά ζητήματα, που ενδεχομένως θα παρακινούσαν σε σκέψεις και θα προκαλούσαν κοινωνικές εξάρσεις- απωθούνται συστηματικά από την οθόνη.

Ακόμα και τα καλύτερα έργα του κινηματογράφου –προϊόντα εξελιγμένης καλλιτεχνικής συνείδησης- έχουν, τις πιο πολλές φορές, θέματα με ατομικές, μεμονωμένες ψυχολογικές περιπτώσεις, ή ανάγονται στο μακρινό παρελθόν ή είναι ανώδυνα παιχνίδια της φαντασίας, «καθαρή τέχνη», σχήματα και χρώματα και κινήσεις και μουσική, ωραία, κατάλληλα για την ικανοποίηση των στιγμιαίων αναγκών ενός εκλεπτυσμένου αισθητικού ματιού…

Πέμπτη παρατήρηση: Ωστόσο, βλέπουμε και ταινίες πραγματικά αριστουργηματικές, όπου το κοινωνικό ζήτημα ανατέμνεται σωστά και εμφανίζεται με τα κύρια και αληθινά χαρακτηριστικά του. Αυτή η αντίφαση έχει τις αιτίες της:

α). Η αναρχία που διέπει την καπιταλιστική ζωή και η σχετική αδυναμία των εξουσιών. Ο έλεγχος πάνω στις διάφορες εκδηλώσεις της ζωής- και τη Τέχνης- δεν μπορεί να είναι πάντα τόσο σφιχτός, ώστε να μην είναι δυνατή πότε-πότε μια διαρροή της αλήθειας.

β). Τα ατομικά συμφέροντα μιας επιχείρησης δεν βρίσκονται πάντα σε αρμονία με τα γενικά συμφέροντα της τάξης. Η αναρχία και η αντιφατικότητα της καπιταλιστικής κοινωνίας εκδηλώνεται και με το γεγονός ότι μια ατομική καπιταλιστική επιχείρηση είναι δυνατόν να επιδιώξει και να βγάλει κέρδος, παράγοντας ένα έργο με αντικαπιταλιστικές θέσεις, εκμεταλλευόμενη ένα δυνατό αριστερό ρεύμα σε μια συγκεκριμένη στιγμή.

γ). Τέλος ένα έργο με σωστές θέσεις δεν μπορεί να είναι μόνο αντικαπιταλιστικό.
Θα είναι, μοιραία και εναντίον των γραφειοκρατικών, εκφυλισμένων «αριστερών» κατεστημένων, εναντίον των διαχειριστών των αριστερών ιδεών. Έτσι δίνει τη δυνατότητα να αξιοποιηθεί, σχετικά, από το καπιταλιστικό καθεστώς.

Τελευταία παρατήρηση: Σήμερα η κινηματογραφική οθόνη έχει διασταλεί σε πλανητική οθόνη, μέσω της τηλεόρασης.


Εδώ πλέον έχουμε την ολοκληρωτική κυριαρχία των υπερεθνικών μονοπωλίων και της πλανητικής ιμπεριαλιστικής αυτοκρατορίας: Των ΗΠΑ.

Ζούμε την εφιαλτική εποχή της Νέας Τάξης, μια εποχή αυτοκρατορικού ολοκληρωτισμού και ισοπέδωσης των πάντων: κοινωνιών, εθνών, της ιστορίας, των αγωνιστικών παραδόσεων, του πνεύματος και των ιδεών, της Τέχνης και της Αισθητικής, των συναισθημάτων και των αξιών.

Ζούμε την εποχή της αποδόμησης της σκέψης, την εποχή της βαρβαρότητας, της υποκουλτούρας και της αποκτήνωσης.

Σήμερα ζούμε την ολοκληρωτική δικτατορική δυναστεία του εμπορικού υπερθεάματος, το ΦΑΣΙΣΜΟ των κοπράνων του τηλεθεάματος, τον οχετό της ισοπεδωτικής αυθάδειας της καταναλωτικής ακαθαρσίας και κακογουστιάς.

Προϊόν και «εργαλείο» αυτής της νέας φασιστικής φρενοβλάβειας είναι η Γιουροβίζιον: Εργαλείο πλήρως υποταγμένο και καθοδηγούμενο από αυτούς που παίζουν το τέλος μας…

Επιστροφή στην κορυφή

 
Μετάβαση στη:  
Μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης

Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες