< Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας | Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας > |
Ρεσάλτο Επισκέπτης
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Μάρ 21, 2023 10:38 pm Θέμα δημοσίευσης: ΤΕΜΠΗ: Συστημικό έγκλημα χωρίς τιμωρία; |
|
|
|
ΤΕΜΠΗ: Συστημικό έγκλημα χωρίς τιμωρία;
Του Τάκη Φωτόπουλου
19/03/2023
Το μαζικό έγκλημα στα Τέμπη δεν ήταν ούτε το πρώτο ούτε το τελευταίο. Ιδιαίτερα στην Ελλάδα, η ιστορία της οποίας βρίθει από παρόμοια εγκλήματα, ακόμη και ενάντια στον ίδιο το δικό μας λαό… Όχι γιατί βέβαια είμαστε κάποιος ιδιαίτερα εγκληματικός λαός. Αντίθετα, ιδίως εάν περιλάβουμε βέβαια σε αυτά και τα εγκλήματα εξ αμελείας που είναι και τα περισσότερα, παρόλο που συχνά δεν είναι τόσο ειδεχθή όσο τα εγκλήματα εκ προθέσεως. Χωρίς φυσικά να τα κάνει, όπως στην προκειμένη περίπτωση, λιγότερο απεχθή.
Ιδιαίτερα μάλιστα όταν τα θύματα ανήκουν, όπως φαίνεται συνέβη στα Τέμπη, στα λαϊκά στρώματα που εμπιστεύθηκαν το τρένο, όχι μόνο γιατί κάποτε ήταν το ασφαλέστερο μέσο συγκοινωνίας αλλά και γιατί ήταν και το φθηνότερο που προσέλκυε βέβαια κυρίως τα φτωχότερα λαϊκά στρώματα. Δηλαδή τα λαϊκά στρώματα που δεν έχουν καν τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν άλλα ακριβότερα μέσα συγκοινωνίας (όπως το αεροπλάνο ή το ΙΧ, που πολλοί στα λαϊκά στρώματα ακόμη δεν διαθέτουν) και καταφεύγουν συνήθως στο τρένο. Ακόμη περισσότερο μάλιστα σε χώρες σαν την Ελλάδα όπου λόγω της κατάστασης των δρόμων (από άποψη ατυχημάτων) το τρένο εθεωρείτο γενικά μέχρι σήμερα σαν το ασφαλέστερο ίσως μέσο συγκοινωνίας, πέρα επίσης από το ότι είναι και το πιο οικολογικό.
Γιατί το έγκλημα ήταν συστημικό;
Το έγκλημα δεν οφειλόταν δηλαδή απλώς στο ότι το σύστημα ήταν ιδιωτικοποιημένο, γιατί πολύ πιθανό θα συνέβαινε ακόμη και αν ήταν δημοσιοποιημένο, έτσι που λειτουργούν ιδιαίτερα οι “δημόσιες” υπηρεσίες στην Ελλάδα, όπου το «μέσον» είναι ο τρόπος εξασφάλισης μιας θέσης και προπαντός διατήρησης αυτής.
Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι ο ιδιωτικός τομέας λειτουργεί καλύτερα στην Ελλάδα, αφού ο σιδηροδρομικός τομέας δεν είναι κάποιος πολύ επικερδής τομέας, ιδιαίτερα στην Ελλάδα όπου το πολύ φτωχό σιδηροδρομικό δίκτυο έχει ιστορία πολλών δεκαετιών. Τα κίνητρα επομένως για ιδιωτικές επενδύσεις ήταν ελάχιστα, αν όχι ανύπαρκτα, γι’ αυτό και η πώληση των σιδηροδρόμων στην ιταλική (βασικά κρατική) εταιρεία πριν μερικά χρόνια εξασφαλίστηκε χάρη στους σκανδαλωδώς ευνοϊκούς όρους που προσφέρθηκαν σε αυτή και το κυριότερο γιατί την ιδιωτικοποίηση την επέβαλλε η ίδια η Ευρωπαϊκή Ένωση, αφού ο στόχος βέβαια της ίδρυσης της ΕΕ δεν είναι φυσικά να βελτιωθεί το οικονομικό επίπεδο των Ευρωπαϊκών λαών, αλλά, αντίθετα, των ευρωπαϊκών μονοπωλίων σε σχέση με τα άλλα μονοπώλια, μέσα στην Υπερεθνική Ελίτ που σήμερα διαφεντεύει την οικουμένη. Δεν είναι άλλωστε περίεργο ότι ένα από τα καλύτερα σιδηροδρομικά συστήματα της Ευρώπης, το βρετανικό, ουσιαστικά καταστράφηκε από τις ιδιωτικοποιήσεις της Θάτσερ και των διαδόχων της και τώρα πολλοί, όχι μόνον εργάτες αλλά και επιβάτες, ζητούν την επαν-εθνικοποίησή τους.
Γιατί το έγκλημα ήταν προδιαγεγραμμένο;
Η απάντηση γίνεται φανερή από το γεγονός ότι ήδη υπήρχε η τεχνολογική υποδομή, σχεδόν από δύο δεκαετίες πριν, αλλά από «ελληνική ανοργανωσιά» και, κυρίως, την απροθυμία να ξοδευτούν τα απαιτούμενα επιπρόσθετα κονδύλια, δεν είχε στηθεί ο απαιτούμενος ηλεκτρονικός εξοπλισμός.
Αυτό σημαίνει ότι στο εδώλιο με βαρύτατες κακουργηματικές ποινές δεν θα έπρεπε να καθίσουν οι «τελευταίοι τροχοί της αμάξης» (σταθμάρχες κ.α.) αλλά οι πραγματικοί πρωταίτιοι. Δηλαδή, εφόσον μιλάμε για συστημικά εγκλήματα ενάντια στο λαό, θα έπρεπε στο εδώλιο να καθόντουσαν τα υπεύθυνα μέλη των Κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ και Νέας Δημοκρατίας, και έμμεσα, οι ίδιες οι αντίστοιχες Κυβερνήσεις όλα αυτά τα χρόνια.
Αυτό σημαίνει βέβαια ότι παρόμοιο έγκλημα τιμωρείται, όπως όλα τα συστημικά εγκλήματα, μόνο με την αλλαγή του αντίστοιχου συστήματος:
Α) είτε, μαξιμαλιστικά, του ευρέος κοινωνικο-οικονομικού συστήματος, μέσω μια επαναστατικής (συστημικής) αλλαγής, εφόσον βέβαια υπάρχουν οι προϋποθέσεις για την κοινωνικοποίηση της Οικονομίας μέσω π.χ. ενός συστήματος Περιεκτικής Δημοκρατίας, σαν αυτό που έχω προτείνει ήδη από την δεκαετία του 1990 (βλ. βιβλίο Περιεκτική Δημοκρατία -10 Χρόνια μετά)
Β) είτε, μινιμαλιστικά, του στενού σιδηροδρομικού συστήματος, μέσω της κοινωνικοποίησης (όχι απλώς κρατικοποίησης) των σιδηροδρόμων και της απόδοσης της λειτουργίας τους στους ίδιους τους εργαζομένους γενικά, και σε αυτούς που εργάζονται στους σιδηροδρόμους ειδικότερα.
Απόκειται στον Ελληνικό λαό να πάρει την κρίσιμη αυτή απόφαση!
ΠΗΓΗ
https://www.antipagkosmiopoihsh.gr/2023/03/20/tempi-systimiko-egklima-choris-timoria-tou-taki-fotopoulou/
|
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Ρεσάλτο Επισκέπτης
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Μάϊ 09, 2023 4:12 pm Θέμα δημοσίευσης: "Πόρισμα" για τα Τέμπη: διάτρητο και παράβαση καθή |
|
|
|
"Πόρισμα" για τα Τέμπη: διάτρητο και παράβαση καθήκοντος(;) της Επιτροπής "ακαταδίωκτων" Εμπειρογνωμόνων!
"Πηγή: greeklignite.blogspot.gr"
Στις 28/3 και μάλλον διόλου συμπτωματικά ανακοινώθηκε πως οι εκλογές θα γίνουν μια εβδομάδα μετά τις αντίστοιχες στην Τουρκία, στις 21/5. Μεσολάβησαν οι πολιτικά "νεκρές" ημέρες του Πάσχα και στις 18/4, Τρίτη του Πάσχα, έσκασε η "καταγγελία για βιασμό το 2020" από Ευρωβο(υ)λευτή του Σύριζα. Αφού τα Μέσα Προπαγάνδας σήκωσαν τον απαραίτητο κουρνιαχτό, τσαλαπατώντας κάθε υποψία περί "τεκμηρίου αθωότητας", στις 20/4 έδωσαν στη δημοσιότητα το "Πόρισμα Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων" για τα Τέμπη. Μιας Επιτροπής που είχαν φροντίσει να την καταστήσουν "ακαταδίωκτη", ακριβώς όπως "ακαταδίωκτη" είχαν καταστήσει Επιτροπή Λοιμωξιολόγων και τραπεζικά στελέχη, κάθε ομάδα που ο ρόλος της είναι να εξυπηρετήσει συγκεκριμένα συμφέροντα. Ο Γεραπετρίτης μάλιστα έφθασε στην απίστευτη αθλιότητα να το χαρακτηρίσει "Πόρισμα πραγματικής καταγραφής και επ’ ουδενί πόρισμα συγκάλυψης", υποτιμώντας βαθύτατα τη νοημοσύνη μας!
Άθλιο το σχετικό δελτίο τύπου, όπου αναφέρεται πως "χαρακτηρίζεται ως πόρισμα καταγραφής και όχι συγκάλυψης", χωρίς πουθενά ν' αναφέρεται πως αυτό το ισχυρίστηκε ο Υπουργός μιας κυβέρνησης που είπε πως "Αν ο Καραμανλής έλεγε ότι υπάρχει πρόβλημα ασφαλείας στα τρένα, δεν θα έμπαινε κανείς". Και γιατί άλλωστε να μην μπαίνει, αφού, πριν κατασκευαστεί η 2η γραμμή, για δεκαετίες τα τρένα κινούνταν στην ίδια γραμμή χωρίς ποτέ να συγκρουστούν. Απλά τότε δεν υπήρχε "επιτελικό κράτος" των "αρίστων", αυτών που η θέση τους είναι στον Κορυδαλλό και μόνο για την πιο πάνω φράση.
Πάμε τώρα στο "πόρισμα": στο ΦΕΚ τ. Β΄, 1310/6.32023 δημοσιεύθηκε η απόφαση σύστασης της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων κι εκεί διαβάζουμε "10. Την ανάγκη σύστασης επιτροπής για τη μελέτη, συλλογή και επεξεργασία στοιχείων αναφορικά με το σιδηροδρομικό δυστύχημα με πυρκαγιά που έλαβε χώρα στις 28.02.2023, στην είσοδο της κοιλάδας των Τεμπών του Νομού Λάρισας. ... αποφασίζουμε:
Α. Συστήνουμε τριμελή επιτροπή εμπειρογνωμόνων με σκοπό τη διερεύνηση και ανάδειξη των συστημικών προβλημάτων και δυσλειτουργιών αναφορικά με το σιδηροδρομικό δυστύχημα με πυρκαγιά, που έλαβε χώρα στις 28.02.2023 στην είσοδο της κοιλάδας των Τεμπών του Νομού Λάρισας. ...
Δ. Η επιτροπή μπορεί να συνεργάζεται και να καλεί για την παροχή στοιχείων αρμόδιους υπαλλήλους των εμπλεκόμενων φορέων."
Κι ενώ η απόφαση συγκρότησης της Επιτροπής αναφέρεται σε "δυστύχημα με πυρκαγιά", εντελώς διάτρητο είναι το πόρισμα των εμπειρογνωμόνων, αφού από την πρώτη κιόλας ανάγνωση διαπιστώνει κανείς πως το πόρισμα δεν ασχολείται καθόλου με την πυρκαγιά, παρόλο που αυτή προκάλεσε απροσδιόριστο αριθμό νεκρών κι αποτελεί βασικό στοιχείο της ασφάλειας κίνησης των σιδηροδρόμων: "Η Επιτροπή δεν ασχολήθηκε με το θέμα της πυρκαγιάς που προκλήθηκε από τη σφοδρή μετωπική σύγκρουση των τρένων". Για την Επιτροπή η έρευνα σταμάτησε τη στιγμή της επαφής των μηχανών των αμαξοστοιχιών, κάτι το εντελώς απαράδεκτο, που θέτει ζήτημα να εξεταστεί αν εδώ υπάρχει παράβαση καθήκοντος, λόγω παραβίασης του σημείου 10 του σκεπτικού της απόφασης συγκρότησης της Επιτροπής.
Με περίσσιο θράσος το πόρισμα αναφέρει "Μέσω της συλλογής στοιχείων από τους κρίσιμους -κατά την άποψη της Επιτροπής - φορείς και στελέχη αυτών και την αξιολόγησή τους με βάση τους κανόνες της λογικής και της επιστήμης, ..." Όμως αντίκειται πλήρως στους κανόνες της λογικής και της επιστήμης και είναι απολύτως παράλογο στους "κρίσιμους" φορείς να μην περιλαμβάνονται οι μηχανοδηγοί των τρένων, οι οποίοι κινούνται καθημερινά στο προβληματικό δίκτυο και τους οποίους ποτέ δεν κάλεσαν, να τους ρωτήσουν ο,τιδήποτε. Το απολύτως χειρότερο είναι πως δεν φρόντισαν ποτέ να διαπιστώσουν σε ποιο ακριβώς σημείο βρισκόταν ο κλειδούχος του Σταθμού Λάρισας: "ο κλειδούχος βρισκόταν πιθανότατα στην αλλαγή 101 (είσοδος σταθμού Λάρισας), που απέχει δύο (2) περίπου χιλιόμετρα από την αλλαγή 118" (σελ. 54).
Φυσικά η "καταγραφή και όχι συγκάλυψη" ενδέχεται ν' αναφέρεται στα ψέματα που ξεστόμισαν ασύστολα οι Γεραπετρίτης-Παπαδόπουλος όταν πήγαν ξεχωριστά στη Λάρισα και ψέλλιζαν πως "υπάρχει τηλεδιοίκηση". Το πόρισμα σ' αυτό είναι απολύτως σαφές: "Προϋπόθεση για να λειτουργεί η τηλεδιοίκηση, έστω μόνο μεταξύ δύο διαδοχικών σταθμών, είναι να λειτουργεί στη διαδρομή αυτή η ηλεκτρική πλευρική σηματοδότηση." (σελ. 25) και "Η ηλεκτρική πλευρική σηματοδότηση στο τμήμα Λάρισα - Θεσσαλονίκη (και κατ’ επέκταση στο υπό εξέταση τμήμα Λάρισα - Ν. Πόροι) είναι από τον Ιούλιο του 2019 εκτός λειτουργίας (μετά την πυρκαγιά στο κέντρο τηλεδιοίκησης της Λάρισας στη θέση ‘Ζάχαρη’). Στο πλαίσιο αυτό η διαχείριση της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας γίνεται με τηλεφωνικό σύστημα αποκλεισμού με τους σταθμούς της Λάρισας και των Ν. Πόρων να αποτελούν τα δύο άκρα του τμήματος αποκλεισμού." (σελ. 29). "Τηλεφωνικό σύστημα αποκλεισμού" είναι αυτό που ίσχυε απ' τον προηγούμενο αιώνα κι αν βάλεις ανεκπαίδευτο σταθμάρχη το κάνεις "τηλε-φονικό". Κι αν σε σύστημα του προηγούμενου αιώνα, στο οποίο ποτέ δεν τράκαραν τρένα, τρακάρουν τρένα το 2023, δεν φταίει ο ανεκπαίδευτος σταθμάρχης, αλλά αυτός που τον έβαλε, συνεννοηθήκαμε;
Μια "καταγραφή", που μπορεί να συνδέεται με "συγκάλυψη", ελέω "ακαταδίωκτου", είναι στην παρ. "2.2.6 Σύνθεση συρμών" (σελ. 37), όπου φαίνεται η Επιτροπή απλά να ...
κατέγραψε ό,τι της έδωσαν, χωρίς να είναι εμφανής η προσπάθεια διασταύρωσης των στοιχείων. Παρόλο που είναι απολύτως κρίσιμο το τι πραγματικά μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία, τι προκάλεσε τη φονική πυρκαγιά και τα χημικά εγκαύματα των πυροσβεστών. Φαίνεται επίσης απ' την επίσκεψη και εξέταση του πίνακα χειρισμού στο Σταθμό της Λάρισας μόλις στις 20/3, τρεις εβδομάδες μετά τη μαζική δολοφονία, χωρίς να προκύπτει από πουθενά αν στις τρεις εβδομάδες ο πίνακας διατηρήθηκε σφραγισμένος, στην κατάσταση που ήταν το βράδυ της 28/2, και δεν έγιναν ενδιάμεσα παρεμβάσεις/διορθώσεις/αποκαταστάσεις.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ
https://greeklignite.blogspot.com/2023/05/blog-post.html
|
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
|
Μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση Μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες |
|
|
|
|