Περιοδικό Πολιτικής Και Πολιτισμικής Παρέμβασης


Σε εποχές που βασιλεύει το ψέμα, η διάδοση της αλήθειας είναι πράξη επαναστατική
Το ΥΠΕΞ κάνει παράνομες πρόωρες συνταξιοδοτήσεις υπ στα 60

< Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας | Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας > 
Συγγραφέας Μήνυμα
ΔιαθεσιμΝίκος
Επισκέπτης





ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Ιούλ 19, 2007 5:15 pm    Θέμα δημοσίευσης: Το ΥΠΕΞ κάνει παράνομες πρόωρες συνταξιοδοτήσεις υπ στα 60 Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
Σας παραθέτω ακριβώς το κείμενο επιστολής του Συνήγορου του Πολίτη προς το Υπουργείο Εξωτερικών που αφορά το παραπάνω θέμα, για σχολιασμό σας:
ΣΥΝΗΓΟΡΟΣΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ
ΑΝΕΕΛΙΊΗΤΗ ΑΙ'ΧΙΙ
Αθήνα 22Δεκεμβρίου2006 Αρ.Πρωτ,: 13143/06.09.2006
1556/19.10.10
Ειδικός Επιστήμονας: Χρήστος Παπαστυλιανός
Τηλέφωνο: 210-7289821

Προς Διεύθυνση Προσωπικού Υπουργείου Εξωτερικών Υπόψη Πληρεξουσίου Υπουργού A κυρίου Σπινέλλη Μιχαήλ Ακαδημίας 1 10671 Αθήνα
ΘΕΜΑ : «Η υποχρεωτική συνταξιοδότηση υπαλλήλων του διπλωματικού κλάδου στο εξηκοστό έτος και η εφαρμογή της αρχής της ίσης μεταχείρισης λόγω ηλικίας. »
Αξιότιμε κύρνε Πρέσβη,
Στο Συνήγορο του Πολίτη κατατέθηκε οι με ΑΠ 13143/06-09-2006 και 15556/19 10.2006 αναφορά των κυρίων ………….. ……………, και …………….. ……………… με την οποία οι ενδιαφερόμενοι ζήτησα τη διαμεσολάβησή μας στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της Αρχής, για την εφαρμογή των αρχών της ίσης μεταχείρισης, όπως προβλέπεται από το ν.3304/2005.
Σύμφωνα με την αναφορά των ενδιαφερομένων που υπηρετούν στο Υπουργείο Εξωτερικών με το βαθμό του Συμβούλου Πρεσβείας Α Τάξεως, σε εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 83 παρ 1 εδ.β του ν. 2594/1998, θα συνταξιοδοτηθούν υποχρεωτικά στις 31.12.2006, δηλαδή με τη συμπλήρωση του ημερολογιακού έτους στο οποίο συμπληρώνουν το εξηκοστό έτος της ηλικίας του. Σύμφωνα δε με την ίδια διάταξη ως όριο ηλικίας αποχώρησης από την υπηρεσία για τους υπαλλήλους του διπλωματικού κλάδου που έχουν τον πρεσβευτικό βαθμό ορίζεται το εξηκοστό έτος.
Για το ζήτημα το οποίο θέτουν οι ενδιαφερόμενοι με την αναφορά τους, ο Σ.τ.Π σας απηύθυνε τις με ΑΠ 13143/30.10/2006 και 15556/21.11.2006 επιστολές καθώς μετά την ψήφιση του ν. 3304/2005 η Ελλάδα ενσωμάτωσε στο εσωτερικό της δίκαιο τις υπ. αρ. 2000/43/ΕΚ και 2000/78/ΕΚ οδηγίες της Ε.Ε, και στον Σ.τ.Π. ανατέθηκε η αρμοδιότητα του φορέα προώθησης της αρχής της ίσης μεταχείρισης στο δημόσιο τομέα, (αρθ 19 ν. 3304/2005) Με τις επιστολές σας θέσαμε υπόψη σας τα ακόλουθα; «Η δεύτερη εκ των οδηγιών αποσκοπεί στην καταπολέμηση των διακρίσεων και λόγω ηλικίας, στον τομέα της απασχόλησης και εργασίας. Βέβαια το κάθε κράτος - μέλος σύμφωνα με τη διάταξη του αρθ. ό.παρ.1 της οδηγίας θα μπορούσε να επικαλεστεί λόγους γενικότερης κοινωνικής ή συνταξιοδοτικής πολιτικής για να δικαιολογήσει τη διαφορετική μεταχείριση υπαλλήλων του ιδίου κλάδου. Σχετικά με tο θέμα είναι και η εγκύκλιος υπ.αρ. 200506/14.07.2005 που απηύθυνε το Υπουργείο Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας σε όλα τα υπουργεία και φορείς του δημοσίου με την οποία ζητούσε οι αποδέκτες να καταγράψουν τις διατάξεις που εμπίπτουν στο ρυθμιστικό πεδίο του νόμου. Σύμφωνα δε με όσα ισχυρίζεται ο ενδιαφερόμενος με την αναφορά που υπέβαλλε, το Υπουργείο Εξωτερικών δεν περιέλαβε τη διάταξη που προβλέπει την υποχρεωτική συνταξιοδότηση των υπαλλήλων του διπλωματικού κλάδου στο εξηκοστό έτος της ηλικίας τους, στις διατάξεις που υπάγονται στο ρυθμιστικό πεδίο του νόμου. Η παράλειψη αυτή μπορεί να οφείλεται στο γεγονός ότι το Υπουργείο δεν θεώρησε ότι η συγκεκριμένη διάταξη εισάγει διακριτική μεταχείριση για λόγους ηλικίας. Ωστόσο σύμφωνα με τη διάταξη του αρθ. 14 του ν. 3304/2005 εισάγεται μια σημαντική καινοτομία, που αφορά την κατανομή του βάρους αποδείξεως η οποία πλέον βαρύνει τον εργοδότη. Θα πρέπει δηλαδή ο εργοδότης να αποδείξει ότι η πρακτική που εφαρμόζει και για την οποία εγκαλείται δε συνιστά διακριτική μεταχείριση.
Ενόψει τον ανωτέρω, ο Σ.τ.Π με την αρμοδιότητα που έχει ως φορέας προώθησης της ίσης μεταχείρισης στο δημόσιο τομέα, θα σας παρακαλούσε να γνωστοποιήσετε τις απόψεις σχετικά το υφιστάμενο καθεστώς συνταξιοδότησης των υπαλλήλων του διπλωματικού κλάδου, και πιο συγκεκριμένα για τους λόγους που επιβάλλουν διαφορετικό χρόνο συνταξιοδότησης ανάλογα με το βαθμό του διπλωματικού υπαλλήλου».
Σε απάντηση των ανωτέρω επιστολών λάβαμε τα με ΑΠ Π7ΓΕΝ-32223/ΑΣ 13382 και Π7Λ12β-3455/ΑΣ 13840 έγγραφα με τα οποία μας γνωστοποιείτε τις απόψεις της υπηρεσίας σας. Πιο συγκεκριμένα επικαλείστε την υπ.αρ. 485/2006 γνωμοδότηση του Ν.Σ.Κ με την οποία κρίνεται ότι, με τη διάταξη του άρθρου 83 του Οργανισμού του ΥΠΕΞ δε θεσπίζεται ανεπίτρεπτη διάκριση καθόσον η διαφοροποίηση που εισάγει δικαιολογείται από τη φύση των επαγγελματικών καθηκόντων που «υπαγορεύει την ανάγκη να προωθούνται ταχύτερα στους Πρεσβευτικούς Βαθμούς πρόσωπα νεώτερης ηλικίας και με ιδιαίτερα προσόντα και να αποκλείονται πρόσωπα που ... έχουν συμπληρώσει ένα ανώτατο όριο ηλικίας χωρίς μέχρι τότε να έχει πραγματοποιηθεί η προαγωγή τους στους πρεσβευτικούς βαθμούς».
Σχετικά με το περιεχόμενο της απάντησης θα επιθυμούσαμε να κάνουμε τις ακόλουθες παρατηρήσεις: α) To ερώτημα το οποίο σας θέσαμε δεν αφορούσε τα κριτήρια προαγωγής των υπαλλήλων του Διπλωματικού Κλάδου στους Πρεσβευτικούς Βαθμούς αλλά την υποχρεωτική σύνδεση της μη προαγωγής με τη συνταξιοδότηση όσων δεν προάγονται, β) σύμφωνα με τη νομολογία του Δ.Ε.Κ υπόθεση C-196/02/10.03.2005 κατά πάγια νομολογία μια εθνική ρύθμιση ενέχει έμμεση διάκριση όταν, μολονότι έχει διατυπωθεί κατά τρόπο ουδέτερο, στην πραγματικότητα περιάγει σε μειονεκτική θέση ένα πολύ μεγαλύτερο ποσοστό ατόμων με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά και βάσει των συγκεκριμένων χαρακτηριστικών. Η συγκεκριμένη υπόθεση αφορά τις διακρίσεις λόγω φύλου αλλά αναδεικνύει τις σταθερές της νομολογίας του Δ.Ε.Κ για το ζήτημα. To βασικό κριτήριο για να θεωρηθεί ότι ένα μέτρο συνιστά έμμεση διάκριση είναι το εάν περιάγει σε μειονεκτική θέση μια κατηγορία απασχολούμενων με βάση ένα χαρακτηριστικό στο οποίο βασίζεται η διαφοροποιημένη μεταχείριση. Στη συγκεκριμένη περίπτωση η διαφοροποίηση δεν αφορά την προαγωγή η μη κάποιων διπλωματικών υπαλλήλων αλλά την υποχρεωτική συνταξιοδότηση όσων δεν προάγονται. Η υποχρεωτική συνταξιοδότηση όσων δεν προάγονται σημαίνει ότι απασχολούνται κατά πέντε χρόνια λιγότερο από τους συναδέλφους τους που έχουν προαχθεί. Επ' αυτού του σημείου η απάντηση της υπηρεσίας σας δεν είναι σαφής καθώς η προαγωγή ορισμένων ομοιόβαθμων υπαλλήλων κατ' απόλυτη εκλογή δε σημαίνει ότι η πρακτική της υποχρεωτική συνταξιοδότησης των υπολοίπων πέντε χρόνια νωρίτερα, δε συνιστά έμμεση διάκριση γ) Ως παράδειγμα πρακτικής που αποσυνδέει την εκλογή κατά της προαγωγές από τη συνταξιοδότηση μπορεί να αναφερθεί ο δικαστικός κλάδος. Σύμφωνα με το ν. 1756/1988 (Κώδικας Οργανισμός Δικαστηρίων), όλοι οι δικαστικοί λειτουργοί των ανωτέρων βαθμών αποχωρούν με τη συμπλήρωση του εξηκοστού έβδομου έτους της ηλικίας τους. Στους ανώτερους δε βαθμούς περιλαμβάνονται και οι Πρόεδροι Εφετών και οι Αρεοπαγίτες με ιεραρχική μεταξύ τους σχέση, αρθ 55. Οι προαγωγές δε των Προέδρων Εφετών γίνονται κατ' απόλυτη εκλογή με μόνο κριτήριο την παραμονή στο βαθμό του Προέδρου ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, αρθ. 49. Η προαγωγή δηλαδή κάποιων από τους Προέδρους Εφετών σε Αρεοπαγίτες δε συνεπάγεται τη συνταξιοδότηση των υπολοίπων, η οποία επέρχεται για όλους τους ανώτατους δικαστικούς στο 67° έτος της ηλικίας τους. Ενόψει των ανωτέρω θα παρακαλούσαμε να έχουμε τις απόψεις σχετικά με τους λόγους για τους οποίους η «φύση των καθηκόντων» των διπλωματικών υπαλλήλων επιβάλλει την υποχρεωτική συνταξιοδότηση όσων δεν προάγονται στους Πρεσβευτικούς Βαθμούς σε ηλικία που διαφοροποιείται κατά πέντε έτη. Αναμένοντας τη θετική σας ανταπόκριση σας ευχαριστούμε για τη συνεργασία.
Με τιμή
Καλλιόπη Σπανού Βοηθός Συνήγορος του Πολίτη

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
Υπουργείο Εξωτερικών Γραφείο Υπουργού Ακαδημίας 1 10671Αθήνα
Σημείωση: Ο Συνήγορος του Πολίτη παρέλειψε να αναφέρει ότι η όλη διαφορά προέκυψε επειδή το Υπουργείο Εξωτερικών δεν εφάρμοσε ποτέ τις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας 2023/2003, 73/2005, 3554/2006 και 3555/2006 που έκριναν παράνομη την μη προαγωγή ενός εκ των δύο ενδιαφερομένων στον επόμενο βαθμό. Το Υπουργείο Εξωτερικών επικαλέσθηκε αυτήν ακριβώς την παρανομία (την μη εκτέλεση 4 αποφάσεων του Συμβουλίου της Επικρατείας) για να στοιχειοθετήσει την αναγκαστική αποχώρηση του υπαλλήλου στα 60 του χρόνια χωρίς συμπλήρωση 35ετίας και με μειωμένη σύνταξη.
Ερωτάται: Με μία τέτοια επιδεξιότητα που το διακρίνει, πώς το Υπουργείο Εξωτερικών δεν έχει επιλύσει και το πρόβλημα της ονομασίας των Σκοπίων; Η επιδεξιότητά του φτάνει μόνο στο να εκδίδει αποφάσεις οι οποίες εκτός του ότι απασχολούν τα δικαστήριά μας, προκαλούν και καταδίκες από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και παραπομπές στο Δικαστήριο Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων για παραβίαση της κοινοτικής οδηγίας 2000/78/ΕΚ;
Τι λέτε;
ΝΚ
Επιστροφή στην κορυφή

 
Μετάβαση στη:  
Μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης

Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες