Κύπριος Επισκέπτης
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Οκτ 08, 2008 5:44 pm Θέμα δημοσίευσης: Ο εποικισμός της Κύπρου |
|
|
|
Ο εποικισμός της Κύπρου
ΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΣΩΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ
ΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ
ΥΠΟΜΝΗΜΑ
Εισηγήσεις για την ανακοπή
της δημογραφικής ανατροπής και των ελεύθερων περιοχών της Κ. Δημοκρατίας από τούς λαθρομετανάστες που στέλλει η Τουρκία.
Η Κίνηση για τη Σωτηρία της Κύπρου (Κ.Σ.Κ.) και η Κίνηση για το Ευρωπαϊκό Μέλλον της Κύπρου (ΚΕΜΚ), αναφερόμενοι στο θέμα «μετανάστευση στην Κύπρο» ως κλιμακούμενο πρόβλημα, εννοούν τον εποικισμό των κατεχόμενων εδαφών μας με εποίκους από την Τουρκία και τη λαθρομετανάστευση που γίνεται αποκλειστικά μέσω Τουρκίας, που συνιστούν το κύριο μέρος του προβλήματος, ταυτόχρονα όμως έχει υπόψη της και τη συνολική μετανάστευση, νόμιμη και παράνομη.
Η ανιούσα δυναμική του προβλήματος απειλεί τη πατρίδα μας με πλήρη δημογραφική και πολιτισμική ανατροπή που αναπόφευκτα θα οδηγήσει στην παράδοσή της στους μετανάστες, νέους κατοίκους Κύπρου που με την πορεία αύξησής τους θα πλειοψηφούν σε λίγα χρόνια. Για να μη βρεθούμε προ δυσάρεστων εκπλήξεων, θα πρέπει τώρα, όχι αύριο, να ληφθούν μέτρα για ανακοπή της ραγδαία συντελούμενης δημογραφικής ανατροπής. Οι ανησυχίες στις χώρες της Ε.Ε. για το θέμα της λαθρομετανάστευσης και τα μέτρα που λαμβάνουν, πρέπει να μας προβληματίσουν.
Κάνουμε έκκληση στην Κυπριακή Κυβέρνηση να αναγάγει το πρόβλημα τής συνολικής μετανάστευσης στην Κύπρο σε πρόβλημα μείζονος σημασίας και εξίσου σημαντικό με εκείνο του εποικισμού της κατεχόμενης πατρίδας. Σε τέτοια περίπτωση θα προσφέρουμε στήριξη στο κράτος για τη λήψη μέτρων, χωρίς αναβολή, για ανακοπή της δημογραφικής ανατροπής και των συνεπακόλουθων της.
Στο πλαίσιο αυτό εισηγούμαστε τη λήψη των πιο κάτω μέτρων:
(1) Να υιοθετηθεί αυστηρή μεταναστευτική πολιτική που να είναι η κοινή συνισταμένη διαφόρων κριτηρίων. Να ληφθούν υπόψη πρώτιστα κριτήρια επιβίωσης των Ελλήνων της Κύπρου και δευτερευόντως κριτήρια πλουτισμού. Στην πρώτη ομάδα υπάγονται δημογραφικά, πολιτικά και κοινωνικά κριτήρια. Στα κριτήρια πλουτισμού υπάγεται η ανάγκη συντήρησης των ρυθμών ανάπτυξης της Κυπριακής οικονομίας.
Είναι φανερό ότι στη χάραξη μεταναστευτικής πολιτικής, η βαρύτητα των διαφόρων κριτηρίων δεν είναι η ίδια. Μέχρι σήμερα το μόνο κριτήριο το οποίο υποστήριζαν δυστυχώς και οι συνδικαλιστικές οργανώσεις, ήταν η εξυπηρέτηση του οικονομικού κριτηρίου. Για να καθορισθεί και κυρίως να εφαρμοσθεί η όποια πολιτική, θα πρέπει το κράτος να είναι διατεθειμένο να συγκρουστεί με ιδιωτικά συμφέροντα.
(2) Να ανακοπεί αμέσως η εισβολή παρανόμων λαθρομεταναστών. ΌΛΟΙ διοχετεύονται στην Κύπρο μέσω Τουρκίας με τη σίγουρη εμπλοκή κυκλωμάτων στην Τουρκία, στην κατεχόμενη, αλλά και ελεύθερη Κύπρο. Για να περιορισθεί η εισβολή λαθρομεταναστών καθώς και ο αριθμός των παρανόμων μεταναστών, θα πρέπει να γίνουν πολλά με μίαν και μόνη στόχευση: Η πατρίδα μας πρέπει να σταματήσει να είναι ο επί γης παράδεισος για τους, με το έτσι θέλω, λαθρομετανάστες.
Πρώτο και σημαντικότερο είναι να συνειδητοποιήσει η Κοινωνία το πρόβλημα και τις προεκτάσεις του. Δεύτερο, να επανεξετασθεί το νομικό πλαίσιο και να αναθεωρηθεί επί το αυστηρότερο. Τρίτο, να συσταθεί Ειδικό Σώμα της αστυνομίας με μόνη αποστολή την πάταξη του φαινομένου της λαθρομετανάστευσης και της παράνομης μετανάστευσης. Τέταρτο, να επιτηρείται η πράσινη γραμμή με μηχανήματα υψηλής τεχνολογίας. Πέμπτο, να επιβάλλονται από τα δικαστήρια αυστηρότατες ποινές σε όσους εργοδοτούν παράνομους (περιλαμβανομένων και οικιακών βοηθών). Γενικά, αν κατανοήσουμε ότι η λαθρομετανάστευση, η παράνομη μετανάστες και, γιατί όχι, ο μεγάλος αριθμός μεταναστών στην Κύπρο είναι τεράστιο πρόβλημα εν εξελίξει, τότε θα βρούμε τρόπους αντιμετώπισής του, πριν είναι πολύ αργά.
(3) Οι αιτήσεις για πολιτικό άσυλο θα πρέπει να εξετάζονται και να αποφασίζονται με ταχύτητα. Η σχετική υπηρεσία πρέπει να ενισχυθεί με όσους νέους υπαλλήλους χρειάζονται, που δεν είναι λίγοι. Όπως δουλεύει το σύστημα σήμερα, συνιστά κίνητρο για επίδοξους λαθρομετανάστες που με την άφιξή τους στην Κύπρο υποβάλλουν αίτηση για πολιτικό άσυλο. Άλλες χώρες στην Ευρώπη με πολύ λιγότερα προβλήματα είναι πολύ πιο αυστηρές. Να αντιγράψουμε την πιο αυστηρή απ΄ όλες.
(4) Να μη εξετάζονται καν αιτήσεις ασύλου από πρόσωπα που νόμιμα ήλθαν και παραμένουν στην Κύπρο με άδεια εργασίας ή ως φοιτητές. Προαπαιτούμενο για εξέταση τέτοιας αίτησης να είναι η υποβολή της με την άφιξη στην Κύπρο. Αν δεν γίνει αυτό, τότε όλοι οι αλλοδαποί από τρίτες χώρες που νόμιμα βρίσκονται στην Κύπρο, θα είναι κάποια στιγμή εν δυνάμει αιτητές ασύλου. Επίσης να εισαχθεί και η πρακτική της άμεσης απόρριψης αιτήσεων όταν οι αιτητές προέρχονται από ασφαλείς χώρες (safe countries). Την πρακτική αυτή εφάρμοσε πρώτη η Γερμανία με πολύ απτά αποτελέσματα. Η Βρετανία προέβη σε δραστικά μειωση των βοηθηματων προς τούς αιτητές ασύλου για να μη τούς είναι ελκυστικό.
(5) Για να περιορισθεί ο αριθμός αδειών εργασίας που εκδίδονται για οικιακές βοηθούς – ως χώρα είμαστε σίγουρα πρώτοι στην Ε.Ε. και ίσως και στον κόσμο – θα πρέπει να ενισχυθεί σημαντικά ο ρόλος του κράτους πρόνοιας με ίδρυση πολλών σταθμών για παιδιά και για ηλικιωμένους. Παράλληλα να ενθαρρυνθούν οι Δημόσιοι Οργανισμοί, οι Τράπεζες κλπ. να ιδρύουν για το προσωπικό τους σταθμούς για παιδιά που να λειτουργούν ως εξισωτικοί οργανισμοί δαπανών και εσόδων. Τα μέτρα αυτά αναμένεται να συμβάλουν και στην απάμβλυνση της υπογεννητικότητας. Σ΄ ό,τι αφορά τη μισθοδοσία των οικιακών βοηθών θα πρέπει να αυξηθεί δραστικά, το ελάχιστο κατά 50%. Όμως, αν φεύγουν από τον εργοδότη που τις έφερε στην Κύπρο να απελαύνονται στην πατρίδα τους, εκτός σε πολύ δικαιολογημένες περιπτώσεις.
(6)Επειδή η Κύπρος βαίνει ολοταχώς στην πλήρη εξάρτησή της από τους ξένους εργάτες, επιβάλλεται να γίνουν σύντονες προσπάθειες για αναβάθμιση και αξιοποίηση του ντόπιου εργατικού δυναμικού, με παράλληλη στροφή σε επενδύσεις υψηλής τεχνολογίας, κάτι που θα βελτιώσει και την παραγωγικότητα και θα επιφέρει και μείωση των αναγκών για ξένα εργατικά χέρια. Και μια και ο λόγος για ξένα εργατικά χέρια, γιατί να μη δίδεται σαφής προτίμηση στους Ελληνοπόντιους που εντάσσονται πολύ πιο εύκολα στην Κυπριακή κοινωνία και των οποίων τα παιδιά σίγουρα θα ανήκουν στην Ελληνοκυπριακή κοινότητα.
(7) Όπου δίδονται άδειες εργασίας ή/και φοιτητικές άδειες εισόδου, να καταβάλλεται προσπάθεια κατανομής των αδειών σε πολλές εθνότητες και θρησκευτικά δόγματα έτσι ώστε, αν εν τέλει πάρουν πράσινη κάρτα παραμονής, να μη συγκροτούν σημαντική εθνική οντότητα στο σύνολο του πληθυσμού. Από τη Σριλάνκα έχουμε ήδη μερικές δεκάδες χιλιάδες. Σ΄ ότι αφορά την ένωση οικογενειών με ετεροχρονισμένες άδειες παραμονής, αν και φαίνεται σκληρό, θα πρέπει να αποφεύγεται, γιατί αυτό θα σημαίνει σίγουρα πράσινη κάρτα.
( Σ΄ ότι αφορά τους φοιτητές, κρίνεται ατυχής ενέργεια το δικαίωμα που τους δόθηκε να εργάζονται. Οι πλείστοι στο τέλος έρχονται στην Κύπρο όχι ως φοιτητές αλλά ως εργάτες. Τουλάχιστο θα πρέπει να υιοθετηθούν άλλα μέτρα για να ελεγχθεί η ανεξέλεγκτη είσοδος δήθεν φοιτητών, λέγε καλύτερα εργατών. Για παράδειγμα να έχουν επίπεδο μόρφωσης σχολής μέσης παιδείας, να έχουν ικανοποιητική γνώση της αγγλικής γλώσσας π.χ. εξετάσεις G.C.E. English. Οι φοιτητές αυτοί στη πλειοψηφία τους προέρχονται από χώρες όπου η αγγλική γλώσσα διδάσκεται ευρέως και επομένως είναι τουλάχιστο περίεργο να έρχονται στην Κύπρο για να μάθουν αγγλικά. Απλά έρχονται ως εργάτες και ως αιτητές ασύλου.
(9) Η μεταναστευτική πολιτική που θα αποφασισθεί – ιδέστε (α) πιο πάνω – να προβλέπει και μια, εκτός κειμένου, αυτοδέσμευση, ως εξής: το ποσοστό των μεταναστών – νόμιμων και παράνομων – στο σύνολο του πληθυσμού της ελεύθερης Κύπρου να μη υπερβαίνει το μέσο όρο της Ε.Ε. που σήμερα είναι κατά πολύ χαμηλότερο εκείνου της Κύπρου (20% Κύπρος έναντι 7-8% Ε.Ε.). Πώς θα επηρεασθεί η ελληνοκυπριακή κοινωνία, αν κάποια στιγμή οι έποικοι της Ανατολίας στα κατεχόμενα και οι μετανάστες στις ελεύθερες περιοχές νομιμοποιηθούν;
Με βεβαιότητα θα μετατραπούμε σε φθίνουσα μειονότητα και η νέα πλειοψηφία, είμαστε βέβαιοι, δεν θα σεβασθεί τα Ανθρώπινά μας δικαιώματα. Θα πρέπει τότε να αναζητήσουμε άλλους τόπους καταφυγής, ως πρόσφυγες:
Οι εισηγήσεις αυτές είναι υλοποιήσιμες. Σημαντικό μέρος των νέων δαπανών που θα προκύψουν ενδέχεται να καλυφθεί από μείωση άλλων σχετικών κονδυλίων του προϋπολογισμού για το ίδια θέμα. Σ΄ ότι αφορά την ευαισθησία όλων για την περιφρούρηση των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, ημεδαπών ή αλλοδαπών προσώπων, πιστεύουμε ότι καμία από τις εισηγήσεις μας δεν είναι έξω από την ευρωπαϊκή τακτική.
Για την
Κίνηση για τη Σωτηρία της Κύπρου Κίνηση για Ευρωπαϊκό Μέλλον Κύπρου
Πέτρος Στυλιανού- Βίας Λειβαδάς
Πρόεδροι
Τηλέφωνα/telephones: 00357-22375935, 22376046,22376347
Φαξ/fax 22376347-E-mail: kinisi.efc@cytanet.com.cy
|
|