Περιοδικό Πολιτικής Και Πολιτισμικής Παρέμβασης


Σε εποχές που βασιλεύει το ψέμα, η διάδοση της αλήθειας είναι πράξη επαναστατική
Ανοιχτή επιστολή σε αγιορείτες, Βατοπεδινούς και όχι μόνο

< Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας | Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας > 
Συγγραφέας Μήνυμα
Misha



Ένταξη: 18 Ιούν 2007
Δημοσιεύσεις: 137

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Δεκ 02, 2008 5:10 pm    Θέμα δημοσίευσης: Ανοιχτή επιστολή σε αγιορείτες, Βατοπεδινούς και όχι μόνο Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
Ποιο μοναχισμό μας μάθατε;

του Πάνου Νικολόπουλου,
συνεργάτη του Τμήματος Νομικής του Πανεπιστημίου Αθηνών

Σεβαστοί πατέρες της Ιεράς Μονής Βατοπεδίου

Ανήκω σε κείνη τη γενιά, που στα τέλη της δεκαετίας του ‘70 με αρχές του ‘80, φοιτητές τότε, ανηφορίζαμε στο Άγιο Όρος για να γνωρίσουμε την ασκητική κοινοβιακή ζωή σας και να γευτούμε μεράδι από τις εμπειρίες σας. Κι ύστερα σας ανοίξαμε το δρόμο για να ‘ρθείτε σε επαφή με τη νεολαία, καλώντας σας να μιλήσετε σε κατάμεστα αμφιθέατρα, μέσα από τα οποία προσελκύσθηκαν και πολλοί από σας που επανδρώσατε τα μοναστήρια.

Μας διδάσκατε ότι ο μοναχός αναχωρεί από τον κόσμο για να ζήσει με υπακοή, ταπείνωση, παρθενία και ακτημοσύνη και να προσεύχεται αδιάλειπτα για τις αμαρτίες τις δικές του και όλου του κόσμου, ζητώντας από το Θεό να του χαρίσει μετάνοια Κι εμείς πιστεύαμε ότι αυτός είναι ο τρόπος της ζωής σας. Στις μέρες μας όμως βρισκόμαστε στη δυσάρεστη θέση, όπου σταθούμε κι όπου βρεθούμε, να εξακοντίζονται οι λέξεις «Βατοπέδι» και «Εφραίμ» εν είδει ανεκδότου κι εμείς θλιβόμενοι γιατί προσβάλλεται η πίστη κι η Εκκλησία μας, να στέκουμε αμήχανοι κι αναπολόγητοι, γιατί έχει δημιουργηθεί μία κατάσταση στην οποία δεν έχουμε συμπράξει, δεν έχουμε αποκομίσει κανένα όφελος και δεν γνωρίζουμε τι τελικά συνέβη.
Πολλές φορές μας διηγηθήκατε ιστορίες πνευματικών ανθρώπων, οι οποίοι, αν και συκοφαντήθηκαν άδικα, για να μην σκανδαλίζονται οι αδελφοί τους, αποδέχθηκαν τις κατηγορίες κι έφυγαν μακριά, μέχρις ότου ο Θεός φανέρωσε στους ανθρώπους την αγιότητά τους. Σεις όμως, παρά το τεράστιο σκάνδαλο που έχει προκληθεί και ταλανίζει ολόκληρη την ελληνική κοινωνία, παραμένετε στις θέσεις σας σα να μη συμβαίνει τίποτε! Συχνά μας προβάλλατε ένα δικό σας άνθρωπο, τον Άγιο Νικόδημο τον Αγιορείτη και μας παροτρύνατε να μελετάμε τα έργα του.

Στο «Πηδάλιον» μεταξύ άλλων και στις σελίδες 332-333 διαβάζουμε την ερμηνεία του αγίου στον ΙΒ΄ κανόνα της Ζ΄ Οικουμενικής Συνόδου, σύμφωνα με τον οποίο αν ο Επίσκοπος ή ο Ηγούμενος μοναστηριού εκποιήσουν σε άρχοντες και όχι σε απλούς ανθρώπους, με πώληση ή ανταλλαγή, ακίνητα της Επισκοπής ή του Μοναστηριού, οι πράξεις θεωρούνται άκυρες, τα ακίνητα επιστρέφονται στην Επισκοπή ή το Μοναστήρι και ο μεν Επίσκοπος να διώκεται από την Επισκοπή, ο δε Ηγούμενος να διώκεται από το Μοναστήρι. Δεν είμαι ειδικός στο κανονικό δίκαιο, αλλά μήπως ο κανόνας αυτός έχει κάποια σχέση με τα γεγονότα που παρακολουθούμε;

Ξέρω, θα αντιτάξετε, ότι σεις, ως πρόσωπα, είστε ακτήμονες αλλά το μοναστήρι πρέπει να έχει περιουσία κι έχετε υποχρέωση να την διαφυλάξετε για να αντεπεξέλθετε στις δαπάνες της συντήρησης των κτιρίων (αναγκαίες και όχι πολυτελείς υποθέτω, βλ. Γέροντα Παϊσιου, «Επιστολές», σ. 47), της φιλοξενίας των επισκεπτών και της δικής σας διαβίωσης. Θα μας επισημάνετε ακόμη ότι τα ΜΜΕ δεν κινούνται πάντα από ανιδιοτελή κίνητρα, όταν καταγγέλλουν παρόμοια γεγονότα, ότι τα πολιτικά κόμματα επιδιώκουν την εξυπηρέτηση των σκοπιμοτήτων τους κι ότι οι ιδεολογικοί αντίπαλοι της Εκκλησίας επιζητούν αφορμές για να προωθήσουν το χωρισμό της από το Κράτος. Όλα αυτά μας είναι γνωστά και έχουν κάποια βάση. Τίποτα όμως δεν θα είχε συμβεί, αν δεν είχε δοθεί η αφορμή από σας.

Το πρόβλημα σεβαστοί πατέρες δεν εντοπίζετε στο αν δικαιούται το μοναστήρι να έχει περιουσία ή στο αν έχετε νόμιμους τίτλους κυριότητας για τη Βιστωνίδα, που μπορεί πράγματι να έχετε και το δικαϊκό μας σύστημα δεν έχει ανάγκη από παράδοξες άνωθεν δικαστικές επεμβάσεις για την ορθή απονομή δικαιοσύνης.

Το σκάνδαλο προκλήθηκε από την όλη νοοτροπία σας ως προς τη διαχείριση των οικονομικών ζητημάτων, που μοιάζει να θεμελιώνεται περισσότερο στην προτεσταντική ηθική της επένδυσης, που κατά το Μαξ Βέμπερ γέννησε τον καπιταλισμό, παρά στην ευαγγελική και πατερική διδασκαλία για την κτήση και την χρήση των υλικών αγαθών. [Σχετικά βλ. Επισκόπου Σισανίου και Σιατίστης Αντωνίου Κόμπου, «Σύντομος ιστορική ανασκόπησις του θεσμού της κοινοκτημοσύνης και χριστιανική θεώρησις του πλούτου», 1986, Γ. Ροδίτη, «Χριστιανισμός και πλούτος», 1970, Ν. Μπουγάτσου, «Το πρόβλημα του θεσμού της ιδιοκτησίας», 1982].

Όχι πως η ιδέα της επένδυσης αυτή καθεαυτή είναι αντιχριστιανική. Και στην παραβολή των ταλάντων ο Χριστός αποδοκίμασε εκείνον που έθαψε το ταλαντό του. Το σκάνδαλο εντοπίζεται στον παραμερισμό αυτού που κρατά το μοναχό στο μοναστήρι, δηλαδή της προσευχής, της εργασίας και του εργόχειρου (Γέροντος Πορφυρίου, Βίος και λόγοι, 2003), μ’ άλλα λόγια εντοπίζεται στα κριτήρια και τους στόχους των επενδύσεων, καθώς και στην όλη διαδικασία που επιλέγει κανείς (αναλυτικά στο βιβλίο μας η Εκκλησία στο διαδίκτυο της παγκοσμιοποίησης, Εκδ. Αρμός, σ. 21 κ.ε.). Ξέρετε, στο δίκαιο του σωματείου, που είναι νομικό πρόσωπο μη κερδοσκοπικό, τα δικαστήριά μας λένε ότι επιτρέπεται να έχει πόρους και περιουσία για την εξυπηρέτηση των σκοπών του, αρκεί να μην καταντάει να ασκεί συστηματική επιχειρηματική δραστηριότητα (αναλυτικά στη μελέτη μας Συμμετοχή σωματείου σε εταιρία, ΝΟΜΙΚΟ ΒΗΜΑ 49/2001, σ. 379 επ.). Μήπως κάτι τέτοιο συμβαίνει και με σας;


Επιτρέψτε μου όμως σεβαστοί πατέρες των υπόλοιπων αγιορείτικων μοναστηριών να απευθυνθώ και σε σας, οι οποίοι με περισσή ευκολία έχετε κατά καιρούς κατακεραυνώσει ως κακόδοξο οποιονδήποτε, λαϊκό ή κληρικό τόλμησε να διατυπώσει μία θεολογική άποψη διαφορετική από τη δική σας. Μήπως στην αντιμετώπιση του συγκεκριμένου σκανδάλου επιδεικνύετε εξαιρετική επιείκια για τους αδελφούς σας της Μονής Βατοπεδίου; Θα μου πείτε βέβαια ότι ως Ιερά Κοινότης ζητήσατε δημόσια συγγνώμη από τον ελληνικό λαό.

Τι είναι όμως η συγγνώμη στην πνευματική μας παράδοση; Μία επιφανειακή λέξη ή μία στάση ζωής, μία ριζική μεταστροφή της νοοτροπίας του μετανοούντος; Έχει συντελεστεί κάποια μεταστροφή στη νοοτροπία και τη συμπεριφορά των αδελφών της Μονής Βατοπεδίου και δεν την αντιληφθήκαμε; Η μήπως έχει εγκαταβιώσει και στο Περιβόλι της Παναγίας το κοσμικό πνεύμα της λεγόμενης «συναδελφικής αλληλεγγύης»;

Τελικά, σεβαστοί πατέρες, τι θα κάνετε για να αποσείσετε από πάνω σας το σκάνδαλο και να απελευθερώσετε κι εμάς από τη δυσοσμία του; Πώς να παροτρύνουμε τα παιδιά μας να σας επισκεφτούν για να βιώσουν κάτι από την εμπειρία σας, όπως κάναμε κι εμείς στην ηλικία τους;

Πού να δώσουμε βάση, σ’ αυτά που μας διδάσκετε, ή σε όσα πράττετε ή παραλείπετε να πράξετε; Ποιο μοναχισμό μας μάθατε τέλος πάντων;

© Η Χριστιανική, 27 Νοεμβρίου 2008, http://www.xristianiki.gr/popup.php?aid=354


_________________
«Ως πότε θα είναι παντοδύναμο το χρήμα, η αγχόνη των ψυχών, το αγκίστρι του θανάτου, το δόλωμα της αμαρτίας; Ως πότε θα κυβερνά ο πλούτος, η αιτία των πολέμων για τον οποίο κατασκευάζονται όπλα και ακονίζονται ξίφη;»Μ.Βασίλειος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Ροβεσπιέρος
Site Admin


Ένταξη: 13 Σεπ 2006
Δημοσιεύσεις: 3102

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Δεκ 02, 2008 6:26 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
Υπήρχε ενότητα συζήτησης.
Ποια η σκοπιμότητα να ανοιχτεί νέα για το μοναχισμό;

_________________
«Οι Ηνωμένες Πολιτείες της Ευρώπης μέσα
σε καπιταλιστικό καθεστώς, είτε είναι απραγματοποίητες,
είτε είναι αντιδραστικές»(Λένιν)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Κλεοξάνθη
Επισκέπτης





ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Δεκ 02, 2008 8:39 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
«Ποιο μοναχισμό μας μάθατε;»

Τον κ. Πάνο Νικολόπουλο δεν το γνωρίζω αλλά επειδή δείχνει να έχει διαβάσει και τον Άγιο Νικόδημο θα παραθέσω ένα απόσπασμα από τον Αόρατο Πόλεμο –ίσως του έχει διαφύγει-γιατί πραγματικά θλίβομαι όταν στον αιώνα του Αγίου Νεκταρίου, ελαφρά τη καρδία, ξεστομίζουμε και γράφουμε ένα σωρό τύπου «Τελικά, σεβαστοί πατέρες, τι θα κάνετε για να αποσείσετε από πάνω σας το σκάνδαλο και να απελευθερώσετε κι εμάς από τη δυσοσμία του;», έχοντας την ψευδαίσθηση ότι κατ’ αυτόν τον τρόπο προάγουμε το ορθόδοξο φρόνημα.

«...Επειδή και, όσην περισσοτέραν υπόληψιν και τιμήν έχομεν εις τον εαυτόν μας, τόσον περισσότερον παρακινούμεθα εις το να κατακρίνωμεν και να καταφρονούμεν τους άλλους, με το να μας φαίνεται πως ημείς είμεθα μακράν από εκείνας τας ατελείας και ελαττώματα, οπού νομίζομεν πως ευρίσκονται εις αυτούς. Και ο πανούργος διάβολος, οπού βλέπει εις ημάς τοιαύτη κακίστη διάθεσιν γνώμης, στέκει πάντοτε άγρυπνος, δια να μας ανοίγη τα μάτια και να μας κρατή έξυπνους, εις το να βλέπωμεν και να εξετάζωμεν και να μεγαλύνωμεν τα ελαττώματα των άλλων. Αλλά δεν το πιστεύουν ούτε το γνωρίζουν οι αμελείς πόσον αυτός ο εχθρός συνεργεί και σπουδάζει, δια να εντυπώση εις τον νούν μας και αυτά τα μικρά ελαττώματα του ενός και του άλλου.
Διά τούτο, εάν αύτός αγρυπνή εις ζημίαν σου, στέκου και συ, αδελφέ, άγρυπνος, διά να μη πέσης εις τας παγίδας του. Και ευθύς οπού αυτός σου παραστήση κανένα σφάλμα του πλησίον σου, γρήγορα σύρου οπίσω από αυτόν τον λογισμόν σου· γέγραπται γαρ· «έκαστος την κακίαν του πλησίον, μη λογίζεσθε» (Ζαχ. Η΄ 17). Και αν ακόμη αισθάνεσαι πως παρακινείσαι εις το να τον κρίνης, συλλογίσου ότι δεν εδόθη εις εσένα αυτή η εξουσία· η οποία, αν και τυχόν ήθελε δοθή εις εσέ, πάλιν δεν ήθελες δυνηθή να κάμης ορθήν κρίσιν, με το να είσαι περικυκλωμένος από χιλίους λογισμούς και πάθη και πολλά ευκολόκλιτος εις τον να λογιάζης κακά διά τους άλλους, χωρίς δικαίαν αιτίαν.
Το δε δραστικώτατον ιατρικόν της κακίας ταύτης είναι το να καταγίνεσαι πάντοτε εις το να ερευνάς με τον λογισμόν τα ιδικά σου πάθη και κακά, τα οποία είναι τόσον πολλά και τόσον απόκρυφα, οπού, μόνον δια να τα γνωρίσης και διά να τα ιατρεύσης, δεν θέλουν σού φθάσει όλαι αι ημέραι και ώραι της ζωής σου· όχι να σου περισσεύση και καιρός , εις το να προσέχης τας πράξεις των άλλων. Εάν έτσι ερευνάς και κρίνης μόνον τα πάθη τα ιδικά σου, θέλεις καθαρίσει τους εσωτερικούς οφθαλμούς του νοός σου από εκείνους τους κακούς χυμούς και τα μεγάλα δοκάρια, οπού έχουν μέσα· από τα οποία, παρακινείσαι να βλέπης τα μικρά ξυλάρια, οπού έχουν οι άλλοι εις τα μάτια των, καθώς είπεν ο Κύριος. «Τι βλέπεις το κάρφος το εν τω οφθαλμώ του αδελφού σου, την δε εν τω σω οφθαλμώ δοκόν ου κατανοείς;» (Ματθ. Ζ΄3).
Ήξευρε γαρ πως όταν αριστερώς λογιάσης κανένα κακόν του αδελφού σου, είναι κάποια ρίζα του αυτού κακού και εις την καρδίαν
την ιδική σου· ήτις, κατά την διάθεσιν και το πάθος, οπού έχει, έτσι εμπαθώς κρίνει και τα των άλλων ως γέγραπται· «ο πονηρός άνθρωπος εκ του πονηρού θησαυρού της καρδίας εκβάλλει τα πονηρά» (Ματθ. Ιφ΄35). Διατί, κατά άλλον τρόπον, ένας καθαρός και απαθής οφθαλμός, απαθώς βλέπει και τα πράγματα και όχι πονηρώς. «Καθαρός ο οφθαλμός του μη οράν πονηρά» (Αββ. Α΄13). Όθεν, όταν έλθη εις τον λογισμόν σου να κρίνης άλλους δια κανένα ελάττωμα, αγανάκτησε κατά του εαυτού σου, ως πταίστου και εργάτου του ιδίου σφάλματος, και ειπέ εις την καρδίαν σου· «πώς εγώ ο ταλαίπωρος, ευρισκόμενος εις το ίδιον σφάλμα, και εις άλλα βαρύτερα ελαττώματα, θέλω αποτολμήσει να υψώσω την κεφαλήν, δια να ιδώ και να κρίνω των άλλων τα σφάλματα;» Και ούτω,τα άρματα, οπού θέλεις να μεταχειρισθής κατά των άλλων, μεταχειρίσου τα κατά σού δια να δώσης ιατρείαν εις τας πληγάς σου.
Ει δε και το σφάλμα τινός αδελφού σου είναι τυχόν δημόσιον και φανερόν, συ αιτιολόγησέ το με αγάπην και φιλαδελφίαν, και επέ ότι εις εκείνον τον αδελφόν, με το να ευρίσκωνται άλλες αρετές απόκρυφες, εις φύλαξιν τούτων παρεχώρησεν ο Θεός να πέση ο αδελφός εις αυτό το σφάλμα ή να έχη μικρόν καιρόν εκείνο το ελάττωμα, διά να κρατήται πλέον ευτελής εις τους ιδίους του οφθαλμούς· και, καταφρονούμενος ακόμη και από τους άλλους, να γεννήση καρπόν ταπεινώσεως και να ευρεθή πλέον ευάρεστος εις τον Θεόν· και ούτω, το κέρδος του να είναι μεγαλύτερον από την ζημίαν του. Εάν δε η αμαρτία τινός είναι, όχι μόνον φανερά, αλλά και μεγάλη και ισχυρογνώμονος καρδίας, μη τον κατακρίνης· αλλά πρόστρεξε με τον λογισμόν σου εις τας φοβεράς κρίσεις του Θεού και εκεί θέλεις ιδή, άλλους μεν ανθρώπους, οπού ήσαν πρότερον παρανομώτατοι, και ύστερον διά της μετανοίας έφθασαν εις μέτρα μεγάλης αγιότητος· άλλους δε πάλιν, οπού, από την υψηλοτέραν στάσιν της τελειότητος, έφθασαν να πέσουν εις αθλιώτατον κρημνόν.
Δια τούτο, στέκου πάντοτε με φόβον και τρόμον, περισσότερον δια τον εαυτόν σου, παρά δια κανένα άλλον…»
(Μέρος Πρώτον,Κεφ. ΜΔ΄)


Έχει επεξεργασθεί από τον/την Κλεοξάνθη στις Τρι Δεκ 02, 2008 10:24 pm, 1 φορά
Επιστροφή στην κορυφή
Ανένταχτος



Ένταξη: 10 Νοέ 2008
Δημοσιεύσεις: 7

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Δεκ 02, 2008 9:23 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
Διάβασα με πολλή προσοχή όλα τα posts.
Θα ήθελα στο σημείο αυτό όμως να επιστήσω την προσοχή όλων σε ένα λεπτό σημείο, έτσι για να διατηρούνται και οι ισορροπίες και να είμαστε και δίκαιοι.
Άλλο θέμα είναι η εστίαση επάνω στον Εφραίμ και στη μονή Βατοπεδίου μονομερώς και επισταμένως και η δαιμονοποίησή τους,[όπως γίνεται, τελευταία ] ενώ ταυτόχρονα μένει στο απυρόβλητο το πνέον τα λοίσθια καπιταλιστικό σύστημα και άλλο όμως η αγιοποίηση των Εφραίμ, του μοναχισμού, των μοναστηρίων, των κληρικών και όλου του συμπαρομαρτυρούντος οχετού.
Μη μας διαφεύγει πως η εκκλησία ήταν ανέκαθεν και εξακολουθεί να είναι ένα ακόμα - και το κυριότερο - γρανάζι του καπιταλισμού, κρατά τον κόσμο φιμωμένο, διδάσκει και προβάλλει την "εγκράτεια" ως τρόπο ζωής, το συμβιβασμό και την έλλειψη αντίστασης απέναντι σε πολιτικές, ιθύνοντες κ.λπ. κ.λπ.
Η θρησκεία, όπως την κατάντησαν οι ταγοί της εκκλησίας κατάντησε να είναι το όπιο του λαού, η μηδαμινή αντίσταση, το βόλεμα, ο ωχαδελφισμός, ο συμβιβασμος και οι υποχωρήσεις, πάντα για ωφελιμισμό.
Τι τις χρειάζονται τις οφ - σορ εταιρείες τα μοναστήρια;;;
Γιατί αποταμιεύουν σεβαστά ποσά "για ώρα ανάγκης";;;
Θα παρακαλέσω τους σεβαστούς συνομιλητές να μην υποτιμούν τη νοημοσύνη μας ρίχνοντας τη συζήτηση στο επίπεδο του πόσο και τι τρώει ο Εφραίμ και ο οχετός που τον συνοδεύει.
Αν ήθελαν όντως να μην προκαλούν το κοινό αίσθημα, ας εφάρμοζαν απλά τον ευαγγελικό λόγο: να μοιράσουν τον ένα χιτώνα από τους δυο... και όχι να θησαυρίζουν εκμεταλλευόμενοι την αγαθότητα κ΄΄αποιων απλών ανθρώπων με περιφορά λειψάνων, τιμίας ζώνης και με άλλα καραγκιοζιλίκια...
Και να κοιτάξουν να μην θησαυρίζουν επί της γης...

Άλλο, εντελώς, θέμα η παγκοσμιοποίηση, ο αφελληνισμός, το κόντεμα της εθνικής συνείδησης που τεχνηέντως προσπαθούν να μας περάσουν και άλλο εντελώς η ανέκαθεν συμπλέουσα με την εξουσία - με το αζημίωτο - εκκλησία και οι ταγοί της.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Misha



Ένταξη: 18 Ιούν 2007
Δημοσιεύσεις: 137

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Δεκ 02, 2008 9:38 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
1.φίλε Ροβεσπιέρε

αν κρίνεις ότι πρέπει να ενοποιηθεί η παρούσα κουβεντα με καποια άλλη,κανένα πρόβλημα.

2.φίλη Κλεοξάνθη

ας σημειώσουμε ότι ο πολύς άγιος Νικόδημος ήταν από τους διωχθέντες κολλυβάδες,οι οποίοι κυνηγήθηκαν γιατί επέμεναν να τηρούν τα αρχαία τυπικά του Αγίου Όρους και της Εκκλησίας δίχως νεωτερισμούς.

προτίμησε αυτός και οι συνασκητές του να εξορισθούν από το να υποκύψουν σε κάτι έλασσον.
πόσω μάλλον αν έβλεπαν τα σημερινά τερτίπια με τα εκατοντάδες εκατμμύρια ευρώ που περιφέρονται από off shore σε off shore.

3.φίλε Ανένταχτε

θα ήθελα να διαφωνήσω μαζί σου ,αλλά.... Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes
_________________
«Ως πότε θα είναι παντοδύναμο το χρήμα, η αγχόνη των ψυχών, το αγκίστρι του θανάτου, το δόλωμα της αμαρτίας; Ως πότε θα κυβερνά ο πλούτος, η αιτία των πολέμων για τον οποίο κατασκευάζονται όπλα και ακονίζονται ξίφη;»Μ.Βασίλειος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
ΘΑΛΕΙΑ
Επισκέπτης





ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Δεκ 02, 2008 10:01 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
Ανένταχτε

Απλοποιείς ισοπεδωτικά τα πράγματα.
Προφανώς και η Εκκλησία είναι μια οικονομική και «πνευματική» (πολιτική) δομή εξουσίας, συνακόλουθα μέσα στον καπιταλισμό λειτουργεί με τους όρους του.
Αυτό που σου διαφεύγει είναι τούτο: Ότι είναι «δομή εξουσίας» αξεδιάλυτα δεμένη με το «έθνος-κράτος».
Και εδώ ακριβώς βρίσκεται το «κομβικό» σημείο ρήξης της Εκκλησίας με το σημερινό νεοταξικό κράτος. Η Εκκλησία, πλέον ως οικονομική και εξουσιαστική λειτουργία, συγκρούεται με τους πλανητικούς πολυεθνικούς μηχανισμούς και το πλανητικό κράτος. Ο πλανητικός ιμπεριαλισμός δεν μπορεί να ανεχθεί «εθνικές εξουσίες».
Αυτή η «λεπτομέρεια» που σου διαφεύγει έχει τεράστια επαναστατική σημασία σήμερα. Το έχουμε αναλύσει σε σειρά άρθρων.
Μια δεύτερη, εξίσου σοβαρή «λεπτομέρεια» που και αυτή σου διαφεύγει είναι η ακόλουθη: Η Ορθοδοξία, ως σύστημα αξιών και «συναίσθημα» έχει μπολιάσει ανεξίτηλα την ιστορική συνείδηση του ελληνικού λαού, καθώς και άλλων. Συνεπώς αποτελεί «πολιτικό συντελεστή» ισχυρότατο για τους αγώνες, σήμερα ιδιαίτερα καθοριστικό: Αποτελεί το συνεκτικό ιστό της ελληνικής κοινωνίας, ιστορικό «σπόνδυλο» της πολιτισμικής μας κληρονομιάς και «μετερίζι» αγώνων…

Το ότι η Θρησκεία είναι το «όπιο του λαού» είναι μια καραμέλα για τους αφελείς και μια παρερμηνεία της ρήσης του Μαρξ. Διαφορετικά χρησιμοποίησε ο Μαρξ τη φράση. Επ’ αυτού έχουμε δημοσιεύσει κείμενο του Μιχάλη Ράπτη (Πάμπλο).
Επιστροφή στην κορυφή
Κλεοξάνθη
Επισκέπτης





ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Δεκ 02, 2008 10:10 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
Επίσης σου διαφεύγει, φίλε ανένταχτε, ότι στη πρωτοπορία του αγώνα ενάντια στη Νέα Τάξη είναι πολλοί μοναχοί,ιερωμένοι και άνθρωποι της Ορθοδόξου Εκκλησίας με πολύ προχωρημένες αναλύσεις ενώ, δυστυχώς, η πλειονότητα των αριστερών και αυτών που θεωρούν την Εκκλησία όπιο του λαού αναπαράγουν όλα τα ιδεολογήματα του πλανητικού ιμπεριαλισμού κι έχουν μετατρέψει ορισμένες έννοιες όπως "αντιρατσισμός", "πολυπολιτισμικότητα" κ.α. σε όπιο του λαού.
Επιστροφή στην κορυφή
Misha



Ένταξη: 18 Ιούν 2007
Δημοσιεύσεις: 137

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Δεκ 02, 2008 10:18 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
Κλεοξάνθη έγραψε:
στη πρωτοπορία του αγώνα ενάντια στη Νέα Τάξη είναι πολλοί μοναχοί,ιερωμένοι και άνθρωποι της Ορθοδόξου Εκκλησίας με πολύ προχωρημένες αναλύσεις ενώ, δυστυχώς, η πλειονότητα των αριστερών και αυτών που θεωρούν την Εκκλησία όπιο του λαού αναπαράγουν όλα τα ιδεολογήματα του πλανητικού ιμπεριαλισμού κι έχουν μετατρέψει ορισμένες έννοιες όπως "αντιρατσισμός", "πολυπολιτισμικότητα" κ.α. σε όπιο του λαού.



ΘΑΛΕΙΑ έγραψε:

Αυτή η «λεπτομέρεια» που σου διαφεύγει έχει τεράστια επαναστατική σημασία σήμερα. Το έχουμε αναλύσει σε σειρά άρθρων.
Μια δεύτερη, εξίσου σοβαρή «λεπτομέρεια» που και αυτή σου διαφεύγει είναι η ακόλουθη: Η Ορθοδοξία, ως σύστημα αξιών και «συναίσθημα» έχει μπολιάσει ανεξίτηλα την ιστορική συνείδηση του ελληνικού λαού, καθώς και άλλων. Συνεπώς αποτελεί «πολιτικό συντελεστή» ισχυρότατο για τους αγώνες, σήμερα ιδιαίτερα καθοριστικό: Αποτελεί το συνεκτικό ιστό της ελληνικής κοινωνίας, ιστορικό «σπόνδυλο» της πολιτισμικής μας κληρονομιάς και «μετερίζι» αγώνων…




έτσι είναι,γι αυτό οφείλουμε να την φυλάμε ως κόρη οφθαλμού για να χουμε απάγκιο στα δύσκολα που είναι μπροστά.

χαίρομαι πραγματικά πολύ που διαβάζω τέτοιες απόψεις!!!

_________________
«Ως πότε θα είναι παντοδύναμο το χρήμα, η αγχόνη των ψυχών, το αγκίστρι του θανάτου, το δόλωμα της αμαρτίας; Ως πότε θα κυβερνά ο πλούτος, η αιτία των πολέμων για τον οποίο κατασκευάζονται όπλα και ακονίζονται ξίφη;»Μ.Βασίλειος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Ροβεσπιέρος
Site Admin


Ένταξη: 13 Σεπ 2006
Δημοσιεύσεις: 3102

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Δεκ 02, 2008 10:28 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
H ΘΡΗΣΚΕΙΑ «ΟΠΙΟ ΤΟΥ ΛΑΟΥ»;
Κείμενο του Μιχάλη Ράπτη (Πάμπλο)



Στην αρχή μιας νέας ιστορικής εποχής, ύστερα από την κατάρρευση του Ανατολικού χώρου, και την εκ βάθρων αναδόμηση του Κόσμου από τις νέες δυνάμεις που απέκτησε με την συλλογική της γνώση η Ανθρωπότητα στον τομέα της Επιστήμης και της Τεχνολογίας, βρισκόμαστε μπροστά στην έξαρση εθνικών, θρησκευτικών ολοκληρωτικού χαρακτήρα φανατισμών.

Επισημαίνουν μία γενικότερη στροφή προς διευρυνόμενη βαρβαρότητα.

Οι θρησκευτικοί φανατισμοί με προεξέχοντα αυτή την στιγμή τον λεγόμενο «Ισλαμικό φονταμενταλισμό», παρουσιάστηκαν πολλές φορές στην ιστορία όλων των Θρησκειών, σε περιόδους κοινωνικών κρίσεων, που απόρρεαν από μαζική εξαθλίωση και απελπισία ευρέων λαϊκών στρωμάτων.

Κάθε παροξυσμός εθνικός ή θρησκευτικός, είναι εκδήλωση βαθύτερης κοινωνικής κρίσης, χωρίς άμεση διέξοδο.

Η «διέξοδος» επιχειρείται δια του παροξυσμού τέτοιων αρνητικών φαινομένων.

Στο επίπεδο των θρησκευτικών παροξυσμών, πρέπει να γίνεται η βασική διάκριση ανάμεσα σε Θρησκεία και Εκκλησία, η Θρησκεία η οποιαδήποτε Θρησκεία, ως έκφραση ιδεολογική, η Εκκλησία ως έκφραση χρησιμοποίησης της θρησκευτικής ιδεολογίας από το εκάστοτε κοινωνικό καθεστώς και κατεστημένο.

Η αναφορά στη θρησκεία ως «Όπιο του Λαού», ανάγεται σε δυο διαφορετικές έννοιες.

Αν η θρησκεία, θεωρηθεί ως μια υπαρξιακή εγγενής τάση του εξελισσόμενου ανθρώπινου όντος, τότε η αναφορά στον όρο «όπιο» έχει την έννοια μέσου καταπραύνευσης της υπαρξιακής ανησυχίας, που ελλοχεύει στον κάθε άνθρωπο.

Αν η Θρησκεία χρησιμοποιείται από το εκάστοτε κοινωνικό καθεστώς και το πολιτικό του κατεστημένο, τότε η αναφορά στον όρο «όπιο», μπορεί να εκληφθεί με την έννοια εσκεμμένης παραπλάνησης, που χρησιμοποιείται για την διατήρηση της «κοινωνικής ειρήνης».

Των Εκκλησιών, προηγούνται οι Θρησκείες, και των Θρησκειών, η θρησκευτική έφεση του Ατόμου.

Το εξελισσόμενο ανθρώπινο ον, σε μια πρώτη φάση, τρομαγμένο από το φυσικό του περιβάλλον, αναζητεί, αποδίδει σε εχθρικά «πνεύματα» και «δαιμόνια» τα δεινά να αντιμετωπίζει και αδυνατεί ορθολογικά σε εξηγήσεις.

Σε μια ανώτερη φάση εξέλιξής του, δημιουργεί τους ανθρωπόμορφους θεούς «Καλούς» και «Κακούς».

Σε μια ακόμα πιο εξελιγμένη φάση τους φτάνει στη μονοθεϊστική πιο εξαϋλωμένη αντίληψη.

Η όλη πορεία του ανθρώπινου όντος, όσο με την ορθολογική του σκέψη κατανοεί περισσότερο, «δαμάζει» την Φύση, τον εαυτό του, την κοινωνία του, προχωρεί προς τις Θρησκείες και τις Εκκλησίες, κοινωνικά χρησιμοποιημένες, χωρίς να πάψει να κατοικείται από μια ακατανίκητη θρησκευτική έφεση, τείνουσα να πηγάζει κυρίως από το ανικανοποίητο μυστήριο που ανακαλύπτει ορθολογικά αναπτυσσόμενος, γύρω από τα «υπαρξιακά» του: την αρχή του, το τέλος, το νόημα της ζωής του.

Ο ασίγαστος αυτός προβληματισμός του, είναι στο βάθος της «θρησκευτικότητάς» του, την οποία κάθε κοινωνικό και πολιτικό καθεστώς, πρέπει να σέβεται και να της επιτρέπει την πιο ελεύθερη εκδήλωση, ως βασικής ατομικής ανάγκης και δικαιώματος.

Ο θρησκευτικός προβληματισμός δρα σαν καταπραϋντικό της εγγενούς υπαρξιακής ανησυχίας, του «μυστηρίου» που περιβάλλει την εφήμερη ζωή μας ένα απέραντο Σύμπαν.

Δρα επομένως υπό αυτή την έννοια σαν «όπιο».

Υπ’ αυτή την έννοια δεν πρέπει να θεωρηθεί η εγγενής θρησκευτική έφεση του Ατόμου καταδιώξιμη και η Θρησκεία σαν καταδιώξιμο «ναρκωτικό», όπως ορισμένοι εξέλαβον την ρήση και του Μαρξ*: «Η Θρησκεία όπιο του Λαού».

Είναι βέβαιο ότι όσο η Κοινωνία διατηρείται, συνολικά κρινόμενη, «προϊστορική» και «βάρβαρη» η θρησκευτική έφεση θα δυναμώνει, και περισσότεροι άνθρωποι θα καταφεύγουν στην Θρησκεία, ακόμα υπό την Εκκλησιαστική της περιβολή, ως καταπραϋντικό των βαθύτερων υπαρξιακών τους ανησυχιών.


Κανονικά όταν η θρησκευτική έφεση επικεντρώνεται στο «υπαρξιακό μυστήριο», θάπρεπε να οδηγεί σε μια μεγαλύτερη Αγάπη και Αλληλεγγύη των Ανθρώπων υποκείμενων στην ίδια «αδυσώπητη» όσο και «ανεξήγητη» «Ανάγκη», «Μοίρα», στην οποία και οι ίδιοι οι Αρχαίοι Θεοί υπέκειντο.
Η παρεκτροπή σε θρησκευτικούς φανατισμούς είναι ακραία νοσηρή παρεκτροπή προς κάτι το εντελώς αντίθετο από την ουσία της «θρησκευτικότητας» ως εγγενούς έφεσης του εξελισσόμενου Ανθρώπινου όντος.

Κάτω από ένα έναστρο ουρανό το Άτομο βουβό έχει τη τάση να αφουγκράζεται στη βαθειά Κοσμική σιγή, να προσπαθεί να διεισδύσει στο υπαρξιακό του μυστήριο.

Είναι τότε υπό την καταπραϋντική μαγεία της τέτοιας «θρησκευτικής» περισυλλογής του. Και η οποία βέβαια βρίσκεται στα αντίθετα άκρα θρησκευτικών φανατισμών που τους προκαλεί η κοινωνική του δυστυχία και αγανάκτηση και στον παρασυρμό των οποίων χάνεται οποιαδήποτε ανάταση του Ατόμου προς το «Ιερό Μυστήριο της ύπαρξής του», «Μυστήριο» που δεν έχει ανάγκη να λειτουργεί στα τεμένη των Εκκλησιών, αλλά στην αυτοσυγκέντρωση και αυτοπερίσκεψη του Ατόμου τις στιγμές που βρίσκεται αποδυόμενο από τις μικρότητες και ανοησίες της πεζής καθημερινότητάς του αντιμέτωπο με αυτό που θεωρεί το «υπαρξιακό του Μυστήριο».

Φεβρουάριος 1995


*Αλλά ο Μαρξ δίδει σ’ αυτή τη ρήση μια ίσως μονόπλευρη ψυχο-κοινωνική εξήγηση, παραλείποντας την προερχόμενη από την υπαρξιακή ανησυχία και προβληματισμό του Ανθρώπου.
Ο Μαρξ, επιμένει στην άποψη ότι η Θρησκεία είναι και διαμαρτυρία εναντίον της πραγματικής κοινωνικής απαθλίωσης του ανθρώπου, και επομένως ο Μαρξ δεν καταδικάζει ούτε την Θρησκεία, ούτε τον θρησκευόμενο άνθρωπο. Η Θρησκεία είναι ο αναστεναγμός του ανθρώπινου όντος, σ’ έναν κόσμο χωρίς καρδιά, αλλά και το βάλσαμό του, όχι μόνο απέναντι στην κοινωνική του δυστυχία και αλλοτρίωση, αλλά και απέναντι στα ανεξήγητα υπαρξιακά του προβλήματα.



_________________
«Οι Ηνωμένες Πολιτείες της Ευρώπης μέσα
σε καπιταλιστικό καθεστώς, είτε είναι απραγματοποίητες,
είτε είναι αντιδραστικές»(Λένιν)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΠΟΛΕΜΑΡΧΟΣ



Ένταξη: 13 Νοέ 2008
Δημοσιεύσεις: 75

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Δεκ 03, 2008 10:14 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
Βρήκα ανοιχτά και μπήκα.
Αυτή τη φορά δεν θα σας ζαλίσω με παράπονα και οδυνηρές επισημάνσεις. Επειδή ακούγονται πολλά και ωραία και το ωραιότερο από όλα, είναι ότι τα καλύτερα ακούγονται από άτομα που δυστυχώς δεν μπορούνε να επισκεφτούν το Όρος.
Συγχαρητήρια σας λέω και συνεχίζω με επισημάνσεις.
1. Νομίζω ότι ο κοινοβιακός μοναχισμός είναι ίσως η καλύτερη έκφραση του κομμουνισμού.
2. Ο φίλος Ανένταχτος νομίζω ότι δεν θα έπρεπε να χρησιμοποιεί άσχημες εκφράσεις για αυτούς τους ανθρώπους χωρίς να τους έχεις γνωρίσει. Αν ζούσες στην Κίνα φίλε τι λες θα έβριζες τον Δαλάι Λάμα? Είναι σωστό?
Πραγματικά σας λέω, οι μοναχοί είναι τόσο ήρεμοι, τόσο πιστοί, γεμάτοι αγάπη.
3. Για τον Μισα ….μια παραβολή.
Ήταν μια οικογένεια με παιδιά. Μια μέρα, φωνάζει κάποιος τους γονείς του παιδιού και τους λέει «το παιδί σας έσπασε κάτι» (χωρίς να τους δείξει τι έσπασε). Ο πατέρας έχει τις εξής επιλογές: Α. Πλακώνει στις σφαλιάρες το παιδί του χωρίς να ερευνήσει αν ο άλλος λέει αλήθεια. Β. Πλακώνει στις σφαλιάρες αυτόν που κατηγόρησε το παιδί του. Γ. Ζητάει απόδειξη και μαλώνει το παιδί του μπροστά στον άλλον. Δ. Υπερασπίζεται το παιδί του στον άλλον και όταν βρεθούν μόνοι, μέσα στην οικογένεια το λύνουν με τον τρόπο που πρέπει να λειτουργεί μια οικογένεια.

Φίλοι μου νομίζω, άσχετα με το τι πιστεύω εγώ για το Βατοπαίδιο, ότι η Ορθοδοξία, πρέπει να μένει ενωμένη σε οποιοδήποτε «σκάνδαλο» (εμπόδιο) παρουσιάζεται, και μετά, όταν καταλαγιάζει ο θόρυβος, να το λύνει μόνη. Όσο βγαίνουν άνθρωποι του ράσου και πιστοί και ωρύονται και κατηγορούν, οι πολέμιοι της Ορθοδοξίας, αναθαρρεύουν και ενδυναμώνουν. Αυτοί που εναντιώνονται ή πρέπει να έχουν κίνητρο, ή δεν έχουν πίστη, ή δεν αγαπάνε όπως θα έπρεπε.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Misha



Ένταξη: 18 Ιούν 2007
Δημοσιεύσεις: 137

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Δεκ 03, 2008 12:28 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
O Μητροπολίτης Πειραιώς κ. Σεραφείμ, με χθεσινή ανακοίνωση αναφέρεται στο θέμα της Μονής Βατοπαιδίου, μετά την "κανονικώς δέουσα", όπως επισημαίνει,παρέμβαση του Οικουμενικού Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίου.

Ο κ. Σεραφείμ επισημαίνει την σημασία της Μονής Βατοπαιδίου στο Γένος, τονίζει ότι "ανακαινίσθη εκ βάθρων και διεσώθη από τις προσπάθειες της αδελφότητας".

Ακόμη αναφέρει ότι η Μονή δικαιούται να έχει περιουσιακή υποδομή για την απρόσκοπτη και εύρυθμη λειτουργία της.

Υπεραμύνεται των ιδιοκτησιακών της εγγράφων, αλλά επικρίνει τις ανταλλαγές ακινήτων τις οποίες χαρακτηρίζει "αήθεις πράξεις".



Ιδιαίτερα για τον Ηγούμενο Εφραίμ, αλλά και για μέλη της Γεροντίας και την εμπλοκή τους "εις εμπορικάς δραστηριότητας", τονίζει "αυτό αποτελεί βάναυσον προσβολήν του Μοναχικού ιδεώδους και ευθείαν καταστρατήγησιν των περί του μοναχισμού θείων και ιερών κανονικών προβλέψεων, αίτινες επιφυλάσσουν για μεν τους Κληρικούς την ποινήν της καθαιρέσεως, δια δε τους Μοναχούς την ποινήν του αποσχηματισμού".
(από το romfea.gr)

Πολέμαρχε

δεν υπήρξα ποτέ,ούτε ένοιωσα αλληλέγγυος με κανέναν εξουσιαστή,ρασοφορούντα ή μη.

αυτούς δε που εκμεταλλευόμενοι την ευλάβεια τού απλού πιστού αποσκοπούν να τού αποσπάσουν το ευρώ για να κάνουν μπίζνες και να διαβιούν πολυτελώς τους αποφεύγω όπως ο διάολος το λιβάνι.

κατά την ταπεινή μου γνώμη η νεοβατοπεδινή ηγεσία εξυπηρετεί πλήρως τις νεοταξικές πολιτικές και γι αυτό πρέπει να υποστεί ταπεινωτική ήττα σε όλα τα επίπεδα:θεολογικό,οικονομικό,ενδοεκκλησιαστικό,επικοινωνιακό,νομικό.
_________________
«Ως πότε θα είναι παντοδύναμο το χρήμα, η αγχόνη των ψυχών, το αγκίστρι του θανάτου, το δόλωμα της αμαρτίας; Ως πότε θα κυβερνά ο πλούτος, η αιτία των πολέμων για τον οποίο κατασκευάζονται όπλα και ακονίζονται ξίφη;»Μ.Βασίλειος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
ΠΟΛΕΜΑΡΧΟΣ



Ένταξη: 13 Νοέ 2008
Δημοσιεύσεις: 75

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Δεκ 03, 2008 1:39 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
Εδώ είσαι φάουλ.
Ο Γέροντας Εφραίμ ηταν αυτος που ανοιχτά τάχθηκε κατά του σχεδίου Ανάν και για αυτό τον πολεμανε. Το όνειρο τους για Βυζαντινή πολιτεία ηταν ανεπίτρεπτο από τη Νέα τάξη.

Σε παρακαλώ πολύ λάβε υπόψη σου 2 πράγματα.
1. Μην μετατρέπεις αυτό το φόρουμ σε βήμα επίθεσης του Γέροντα.
2. Η νέα τάξη είναι κάτι που δεν πολυκαταλαβαίνεις μου φαίνεται για αυτό άστην καλύτερα.

Σε ξέσπασμα του ο Γέροντας είπε: "Μα δεν καταλαβαίνουν ότι σε δέκα χρόνια ο κόσμος δεν θα έχει να φάει και θα έρχονται εδώ να τους ταίσουμε?"
Σου φαίνεται Νεοταξικό αυτό Μίσα?
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Misha



Ένταξη: 18 Ιούν 2007
Δημοσιεύσεις: 137

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Δεκ 03, 2008 2:23 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
παραμύθια για μικρα παιδιά.

ο Ξάνθης,ο Πειραιώς,ο Ναυπάκτου,ο Θεσσαλονίκης οι οποίοι ευθεως και δημοσίως καταγγέλουν τις πρακτικές της νεοβατοπεδινής ηγεσίας είναι κι αυτοί όργανα της Νέας Τάξης ,ε;

τα όνειρα των νεοβατοπεδινών ήταν για βυζαντινή ντίσνεϋλαντ στην Χαλκιδική όπως ηδη εχει δημοσιοποιηθεί από τον Γενάρη του 2008,προς προσέλκυση θρησκευτικού τουρισμού «λίαν υψηλού επιπέδου»,δηλαδή πάλι για μπιζνες.

http://ecclesianet.blogspot.com/2008/01/blog-post_2158.html

και έχεις δίκιο,δεν ξέρω πολλά για τη νέα τάξη και τον μαμωνά της,όπως όσοι είναι βουτηγμένοι μέχρι το λαιμό στα κόλπα των χρηματιστηρίων και των off shore.
_________________
«Ως πότε θα είναι παντοδύναμο το χρήμα, η αγχόνη των ψυχών, το αγκίστρι του θανάτου, το δόλωμα της αμαρτίας; Ως πότε θα κυβερνά ο πλούτος, η αιτία των πολέμων για τον οποίο κατασκευάζονται όπλα και ακονίζονται ξίφη;»Μ.Βασίλειος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
ΠΟΛΕΜΑΡΧΟΣ



Ένταξη: 13 Νοέ 2008
Δημοσιεύσεις: 75

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Δεκ 03, 2008 2:32 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
ΤΕΛΕΙΩΝΕ ΓΙΑΤΙ ΧΑΛΑΣ ΤΟ ΦΟΡΟΥΜ (ΟΠΩΣ ΟΛΑ ΠΟΥ ΠΑΣ)
ΕΧΕΙΣ ΜΕΓΑΛΟ ΚΟΛΛΗΜΑ.
Η ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΕΙΧΕ ΕΠΙΠΕΔΟ ΜΕΧΡΙ ΠΟΥ ΑΡΧΙΖΕΙΣ ΠΑΛΙ ΓΙΑ ΤΟ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΟ.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΜΑΘΕ ΟΤΙ ΕΧΕΙ ΒΓΕΙ Η ΦΗΜΗ ΟΤΙ ΕΙΣΑΙ Ο ΓΟΝΤΙΚΑΚΗΣ....
ΚΟΨΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΣΕ ΤΗΝ ΝΑ ΕΠΑΝΕΛΘΕΙ ΣΤΑ ΩΡΑΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ ΠΟΥ ΗΤΑΝ.
ΤΕΛΟΣ. (ΟΣΟ ΑΦΟΡΑ ΤΟ ΒΑΤΟΠΕΔΙΟ).
ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΜΕΤΑ ΤΙΣ 15 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Ροβεσπιέρος
Site Admin


Ένταξη: 13 Σεπ 2006
Δημοσιεύσεις: 3102

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Δεκ 03, 2008 4:10 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Φίλε Μίσα,

Πολλές φορές σε αυτό το φόρουμ έχει υπογραμμιστεί ότι η οργή είναι κακός κλειδούχος στην πολιτική πράξη.
Ειλικρινά είναι πολιτικά ακατανόητο να υποστηρίζεις με τόσο μένος την ήττα του Βατοπεδίου πάση θυσία και από οποιονδήποτε.
Ο συλλογισμός σου δεν διαφέρει σε τίποτα από το συλλογισμό κάποιων άλλων «υστερικών» συντρόφων μου στο παρελθόν που υποστήριζαν και αυτοί τη συντριβή πάση θυσία και από οποιονδήποτε του «μακελάρη» Μιλόσεβιτς!!!
Αυτοί σήμερα σιτίζονται στο παχνί της Νέας Τάξης…
Δεν έχεις αντιληφθεί ότι ο εχθρός δεν είναι το Βατοπέδιο, αλλά η Νέα Τάξη και οι μηχανισμοί της: Κράτος, κόμματα, ΜΜΕ ακόμα και «θύλακες» στους μηχανισμούς της εκκλησιαστικής γραφειοκρατίας.
Ακόμα και αν αληθεύουν ΟΛΑ όσα προσάπτουν στο Βατοπαίδιο, ακόμα και αν οι μοναχοί είναι στυγνοί εμπορομεσίτες, και πάλι δεν μπορούμε να ζητάμε την ήττα, την «κάθαρση» ή την τιμωρία από το κράτος και τις καπιταλιστικές δυνάμεις της νεοταξικής ισοπεδωσης.
Μια τέτοια «ήττα» του Βατοπεδίου θα είναι «ήττα» των δυνάμεων της Ορθοδοξίας και ΝΙΚΗ των δυνάμεων που βάλλουν κατά της Ορθοδοξίας.
Η «ήττα» των καπιταλιστικών διαπλοκών της Εκκλησίας και των μοναστηριών αφορά το λαό και το Ορθόδοξα σώμα.
Δεν μπορούμε να υποκαθιστούμε τον αγώνα και την απόφαση του ελληνικού λαού, τον αγώνα και τη συμμετοχή του Ορθόδοξου λαϊκού σώματος, με τις αποφάσεις, τις «καθάρσεις» και τις «τιμωρίες» των «εχθρών»: Αυτών που προωθούν την κατάλυση της Ορθοδοξίας και την καπιταλιστική αρπαγή της λαϊκής, εκκλησιαστικής περιουσίας.
Το όλο ζήτημα είναι ο αγώνας εναντίον της θανατηφόρας διαπλοκής της Εκκλησίας με τον καπιταλισμό και όχι η περαιτέρω υποταγή της Εκκλησίας στο κράτος-πλανητικό προτεκτοράτο.
Μπορεί οι πράξεις των μοναχών και οι ποικίλες πράξεις πολλών άλλων που ανήκουν στην ηγετική γραφειοκρατική ιεραρχία (π.χ του Αρχιεπισκόπου) να δίνουν το άλλοθι των νεοταξικών επιθέσεων, ακόμα και να συμβάλλουν στο άνοιγμα των δρόμων (μπορώ να αναφέρω άπειρες), ωστόσο, όσο και αν αυτές οι πράξεις πρέπει να κριτικάρονται σκληρά, δεν πρέπει να μας διαφεύγει το ουσιώδες: Όταν συγκρούεται το κράτος-πλανητικό προτεκτοράτο, με οποιοδήποτε «άλλοθι» ή «πρόσχημα», με την Εκκλησία, είμαστε με την Εκκλησία και ΟΧΙ με αυτούς που θέλουν να την καταλύσουν και οι οποίοι προωθούν με νύχια και με δόντια την συντριβή της.
Δεν θα αναθέσουμε στο κράτος και στους ποικίλους «νταβάδες» της Νέας Τάξης να ρυθμίσουν ζητήματα που πρέπει να λυθούν με την ενεργητική και αγωνιστική συμμετοχή του λαού και του κλήρου.
Και κάτι τελευταίο: άλλο η κριτική πράξεων και θέσεων και άλλο όταν επιτίθενται, διατεταγμένα και ενορχηστρωμένα οι ποικίλες ύαινες του ΣΥΝΟΛΟΥ των καπιταλιστικών δυνάμεων, να βγαίνουμε και να αναθεματίζουμε και εμείς, δίχως να αναλύουμε και δίχως να δείχνουμε τα βρώμικα παιχνίδια που παίζονται σε βάρος της ελληνικής κοινωνίας και της Ορθόδοξης Εκκλησίας.

_________________
«Οι Ηνωμένες Πολιτείες της Ευρώπης μέσα
σε καπιταλιστικό καθεστώς, είτε είναι απραγματοποίητες,
είτε είναι αντιδραστικές»(Λένιν)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος

 
Μετάβαση στη:  
Μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης

Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες